اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 29 December 2020
شرکت نواواکس مرحله سوم از آزمایش های بالینی واکسن کووید ۱۹ را آغاز کرد. این مرحله با کمک ۳۰ هزار داوطلب بالغ در آمریکا و مکزیک انجام خواهد شد و در آن ایمنی و کارآیی واکسن موسوم به NVX-CoV۲۳۷۳ که توسط این شرکت تولید شده، مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.
مرحله سوم آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا شرکت نواواکس آغاز شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه خبری گاردین، واکسن نواواکس پنجمین واکسن آمریکایی در دست تولید است که مرحله سوم آزمایش های بالینی را سپری می‌کند. قرار است داوطلبان این آزمایش در دو گروه سنی ۱۸ تا ۶۴ سال و ۶۵ سال به بالا به‌گونه‌ای طبقه بندی شوند که حداقل ۲۵ درصد از کل جمعیت داوطلبان مسن‌تر از ۶۵ سال باشند.

همچنین قرار است اقلیت‌های نژادی و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی و بیماری مزمن کلیه هستند و بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند، نیز در این آزمایش مشارکت داشته باشند.

با افزایش چاقی، دیابت و فشار خون بالا در جهان، بیماری مزمن کلیه یا CKD، یک چالش مهم در بهداشت عمومی قلمداد می‌شود. این عارضه معمولا به کم خونی، ضعف استخوانی، آسیب‌های عصبی و در نهایت به نارسایی کلیه، بیماری های‌قلبی و مرگ زودرس منجر می‌شود. پیش‌بینی این عارضه و مهار عوامل تاثیرگذار راه حل موثری برای جلوگیری از ابتلاست.

پس از آزمایش های اولیه و گرفتن نمونه خون از داوطلبان، به صورت تصادفی واکسن یا دارونما به آن‌ها تزریق می‌شود. سپس در یک دوره زمانی دوساله عوارض جانبی بالقوه واکسن از طریق نمونه‌گیری و آزمایش های دوره‌ای، مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. همچنین کیفیت و شدت واکنش ایمنی بدن در اثر دریافت واکسن اندازه‌گیری می‌شود و نتایج این بررسی‌ها با واکنش طبیعی بدن در برابر ویروس SARS-CoV-۲ مقایسه خواهد شد.

هدف اصلی این مرحله از آزمایش های بالینی بررسی قابلیت واکسن نواواکس در جلوگیری از بروز علایم بیماری کووید ۱۹ است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه New England Journal of Medicine منتشر شده است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: