اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 23 December 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم همه فشارها و همه مضایقی که علیه ایران ایجاد کرده اند، از بهترین و مطمئن ترین منابع تولید واکسن کرونا در دنیا واکسن می خرید. البته هیچ جای دنیا هنوز درباره واکسن تولید شده قسم نمی خورند.
از بهترین و مطمئن ترین منابع دنیا واکسن کرونا می خریمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی روز چهارشنبه درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تامین واکسن کرونا در ایران افزود: هیچ جای دنیا بدون بررسی لازم واکسن کرونا را تزریق نمی کنند و هر جایی که در این زمینه شتابزده عمل کند، کار عالمانه ای نیست.

وی گفت: مردم بدانند که در مورد واکسن از بهترین منابع تولید واکسن خرید خواهیم داشت، گروههای آسیب پذیر هم شناسایی شده اند و به زودی با ورود واکسن کار واکسیناسیون را شروع می کنیم و گروههای در اولویت مشخص هستند.

نمکی ادامه داد: ساخت واکسن تولید داخل هم به خوبی پیش می رود و این هفته تست بالینی آن آغاز می شود و حتما گزارش روند تست بالینی انسانی آن را به مردم اعلام می کنیم.

وزیر بهداشت درباره ویروس جهش یافته در انگلیس گفت: متاسفانه دولت انگلیس، جهش ویروس کرونا را در این کشور دیگر و با تاخیر اعلام کرد. جهش ویروس کرونا در قسمت های مهم این ویروس و اسپای پروتئین آن بوده که توانایی ویروس با چسبندگی بیشتر برای سرایت و بیماری زایی بیشتر کرده است و نفوذ ویروس بر نسوج بدن بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه از این موضوع در انگلیس مطلع شدیم، مرزهای هوایی برای پروازهای مستقیم به روی انگلیس بسته شد و طرف ایران نیز پروازی به انگلیس انجام نمی شود. همچنین بلافاصله افرادی که در 15 روز گذشته از انگلیس به ایران آمده بودند چه ایرانی و چه غیر ایرانی همگی رصد شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ ردپایی از این ویروس جهش یافته کرونا در ایران مشاهده نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: