اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور:
حکمت دوست گفت: رسانه ها ، صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و شبکه های مختلف اطلاع رسانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور می توانند نسبت به نحوه خرید و انتخاب صحیح مواد غذایی سالم و مغذی، آگاهی لازم را انجام دهند.
رسانه ها مهمترین عامل در ارتقای فرهنگ تغذیه کشور هستندبه گزارش  سرویس اجتماعی عصرپرس از روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، آزیتا حکمت دوست عنوان کرد: رسانه ها ، صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و سایت انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور می توانند نسبت تغییر عادات خرید نادرست و عدم خرید مواد غذایی که از ارزش غذایی کافی برخوردار نیستند اطلاع رسانی کنند. چرا که بسیاری از مردم اطلاعات مستند و مورد اطمینان در اختیار ندارند و در قبال برخی مواد غذایی بی ارزش هزینه زیادی پرداخت می کنند.

سرپرست معاون تحقیقات و فناوری انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور مصرف چیپس، پفک، انواع شیرینی و خامه را محصولاتی با میزان کالری بالا دانست و افزود: این مواد غذاییماده مغذی کمی برای بدن دارد.

حکمت دوست ادامه داد: اما می توان غلات سبوس دار یا پروتئین هایی که از مواد مغذی مناسب تری برخوردار هستند، جایگزین آنها شود. بنابراین تامین مواد غذایی به طور هوشمندانه مهم است و یک رژیم غذایی سالم  باید متنوع، متعادل و سالم باشد، چرا که دریافت مواد و محصولات غذایی سالم و ایمن، علاوه بر اینکه از بیماری های مزمن پیشگیری می کند، در حالات روحی و خلقی افراد نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه افرادی که امگا 3 بیشتری دریافت می کنندکمتر دچار بیماری های التهابی و افسردگی می شوند، اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، انتخاب غذایی مردم می تواند به گونه ای باشد که  با هزینه کمتر بتوانند مواد غذایی مفید از جمله سبزیجات،  پروتئین ها، تخم مرغ،  سویا و حبوبات که منبع غذایی مناسب  و سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبرها هستند را تامین کنند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور وتصریح کرد: امروزه می توان در بسیاری از موارد بیماری های شایع، همچون سندرم روده تحریک پذیر و کبد چرب غیر الکلی رابا رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی درمان کرد.




نام:
ایمیل:
* نظر: