اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - 10 December 2020
سازمان بهزیستی کشور در پی انتشار اخباری مبنی بر برقراری تماس تلفنی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسئولین ذیربط درباره درخواست برقراری حق عائله‌مندی برای زنان مجرد، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حذف حق عائله‌مندی زنان مجرد ارتباطی با دیوان محاسبات ندارد.
حذف حق عائله‌مندی زنان مجرد ارتباطی با دیوان محاسبات نداردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از  سازمان بهزیستی کشور، در این اطلاعیه آمده است: در تاریخ ۱۸ آذرماه ۹۹، به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلولین و به‌منظور هم اندیشی و شنیدن دغدغه ‌های جامعه معلولان، نشستی صمیمی با حضور تشکل‌ ها، سازمان‌ های مردم نهاد و مراکز غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. همزمان تعدادی از تشکل ‌ها و مراکز در سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس نشست مذکور را همراهی می‌کردند و جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری ها در جلسه حاضر بودند.  

در بخش ابراز نظرات و مشکلات مراکز، NGO ها و تشکل های فعال حوزه توانبخشی، نماینده  یکی از تشکل های مردم نهاد استان خراسان جنوبی سوالی مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا حق عائله مندی زنان سرپرست خانوار فاقد فرزند و مجرد دارای معلولیت براساس رای دیوان محاسبات کشور قطع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که  حسب روال معمول در جهت حمایت از حقوق معلولان در جلسات گفتگو برای پیگیری، بررسی و روشن شدن مطلب، نسبت به برقراری تماس تلفنی با مسئولین ذیربط اقدام می‌کنند با دکتر مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور به‌صورت تلفنی در مورد مشکل طرح شده صحبت کرده و او نیز قول رسیدگی و بررسی مشکل را بصورت خاص به جامعه معلولان دادند.

براساس این گزارش، پس از بررسی های  بیشتر، مشخص شد که موضوع مطرح شده توسط تشکل مذکور که در جلسه به اشتباه اشاره شد که دیوان محاسبات آن را ابطال کرده، صحت نداشته است و موضوع به دیوان عدالت اداری مربوط می شود و امتیاز موصوف در فراز دوم بند (۴) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری براساس نظر استفساری معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی مورخ ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۴ و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۵۴۰۶۵۵ مورخ ۱۸ مهرماه ۱۳۹۶ ابطال شده است.

در این اطلاعیه ضمن ابراز مراتب سپاس و امتنان از توجه خاص و فوری دکتر بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور، تاکید شده است: یقین داریم چنانچه راهگشایی و حل این مشکل در چارچوب قوانین و ضوابط جاری امکان پذیر باشد، ریاست دیوان محاسبات کشور با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در رفع و رجوع آن در جهت تأمین حقوق افراد دارای معلولیت و جامعه معلولان کشور همیاری و مساعدت می‌کند.  








نام:
ایمیل:
* نظر: