اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 24 November 2020
بیش از سه هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان موفق شدند بر اساس ارزیابی کارگره ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان، عنوان شرکت تولیدی نوع یک و دو را اخذ کنند.
بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان تولیدی شدند
دانش‌بنیان‌ها این روزها نقطه قوتی برای کشور هستند و پیش می‌روند تا پیشرفت و استقلال بیشتر را به ارمغان آورند.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های  اخیر رشد یافته است،  شرکت‌های دانش‌بنیان به چهار بخش تولیدی نوع یک، تولیدی نوع دو، نوپای نوع یک و نوپای نوع دو توسط کارگره ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقسیم می‌شوند.

به گزارش عصرپرس از معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری،  شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس سطح فناوری و برخی معیارهای سنجشی به چهار دسته تقسیم می‌شوند که تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان موفق شده‌اند به عنوان شرکت تولیدی نوع یک و دو شناسایی شوند.

جایگاه اول به شرکت‌های دانش‌بنیانی تعلق دارد که محصول دانش‌بنیان آنها توانسته است، بالاترین رده را کسب کند و بر اساس معیارها و شاخص‌های مختلف به عنوان شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع یک شناسایی شده است.

در حال حاضر۶۱۶ شرکت دانش بنیان  تولیدی نوع یک فعال هستند. ٢ هزار و ۹۹۳ شرکت دانش بنیان تولیدی نوع دو دانش بنیانی دارند، همچنین ۵۱۰ شرکت‌ دانش‌بنیان نوپا نوع ۱ و ۱۳۷۲ شرکت‌ دانش‌بنیان نوپا نوع ۲ را دریافت کرده اند.

شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (به انگلیسی: Knowledge enterprise)، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد،  قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در آبان ۱۳۸۹  به تصویب مجلس رسید و از دهه ۹۰ به این سمت قوانین مربوط و زیرساخت های آن در کشور شکل گرفته و در حال اجرا است.

بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان تولیدی شدند
نام:
ایمیل:
* نظر: