اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
حوزه زنان آموزش‌وپرورش برگزار کرد؛
اولین دوره آموزش حقوق اطفال و نوجوانان برای معلمان شهر تهران با مدیریت حوزه زنان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.
اجرای اولین مرحله از آموزش حقوق اطفال و نوجوانان
به گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اولین دوره آموزش حقوق اطفال و نوجوانان به معلمان با تلاش و همت حوزه زنان آموزش‌وپرورش با همکاری قوه قضائیه و به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران برگزار شد.

فرحناز مینایی پور مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان بابیان جزئیات بیشتر این دوره آموزشی اظهار کرد: در ادامه آموزش حقوق به دختران دانش‌آموز در سال‌های گذشته و در راستای اجرایی نمودن لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، حوزه زنان آموزش‌وپرورش اقدام به همکاری با قوه قضائیه در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تربیت مدرس و مربی نموده است.

وی ادامه داد: اولین مرحله این همکاری با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمان شهر تهران به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران با عنوان حقوق اطفال و نوجوانان با تأکید بر پیشگیری از بزه‌کاری انجام‌شده است.

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: بعد از ابلاغ لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان از طرف دولت حوزه زنان آموزش‌وپرورش با همکاری قوه قضائیه اقدام به برنامه‌ریزی برای آموزش حقوق به زنان و معلمان فرهنگی نموده است.

وی گفت: با توجه به شرایط و اتفاقات ناگوار درگذشته که براثر عدم آگاهی دانش آموزان و اولیاء آنان از قوانین و لوایح حمایتی موجود رقم خورده است، حوزه زنان آموزش‌وپرورش را بر آن داشته تا با جدیت بیشتر و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ادامه این کارگاه اقدام به آموزش کلیه معلمان کشور از طریق فضای مجازی و سامانه lms در قالب دوره‌های آموزشی ضمن خدمت بپردازد.

در ادامه این دوره هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه گفت: در این لایحه برای دستگاه‌های مختلف وظایفی تهیه‌شده است که در قسمت وظایف آموزش‌وپرورش آمده است، این دستگاه موظف است تا زمینه‌های آموزش برای معلمان، مدیران و کلیه کادر اداری را در خصوص آموزش حقوق کودکان و نوجوانان فراهم نماید.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش اولین دستگاهی است که اقدام به انجام این وظیفه مهم نموده است.

شایان‌ذکر است، این دوره با حضور لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش، فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه، بارانی معاون پیشگیری سازمان تعزیرات و کاظمی مدیرکل بهبود روش معاونت راهبردی قوه قضائیه به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ آبان ماه در آموزش‌وپرورش شهر تهران برگزار شد.

امید است که بتوانیم با برگزاری این دست از کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی منجر به آگاهی تمامی دانش آموزان و اولیاء آنان به قوانین و لوایح حمایتی موجود در خصوص خود شده و گامی مؤثر در راستای اتمام و یا به حداقل رساندن اتفاقات ناگوار در جامعه باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: