اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 15 November 2020
وزير آموزش‌وپرورش
وزير آموزش‌وپرورش در يازدهمين برنامه گفتگوي هفته و با حضور رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: مجلس به نقش آموزش‌وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بيشتري داشته باشد.
مجلس به نقش آموزش‌وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بيشتري داشته باشد
به گزارش عصرپرس از وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجي ميرزايي در يازدهمين نشست از سلسله نشست‌هاي گفتگوي هفته كه باهدف ايجاد ارتباط و تعامل دوسويه بين وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌هاي مختلف كشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور حميدرضا حاجي بابايي، رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي معاونان، مديران كل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روساي۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش كشور به‌صورت ويدئوكنفرانس و از طريق شبكه آموزشي دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار كرد: بعد از راه‌اندازي شبكه آموزشي دانش‌آموز (شاد)، امكان برقراري ارتباط با لايه‌هاي مختلف آموزش‌وپرورش به‌صورت مستقيم و بدون ارسال بخشنامه يا دستورالعمل را داشته‌ايم. اين امكان در لايه مختلف ستاد تا صف برقرار شد و در يك نگاه كلي‌تر مي‌توان گفت پلتفرم شاد بسياري از موانع را از ميان برداشته و امكان برقراري ارتباط رودررو و مستقيم را برقرار كرده است.

حاجي ميرزايي با اشاره به اينكه تاكنون ۹ نفر از اعضاي هيات دولت به سلسله نشست‌هاي گفتگوي هفته دعوت ‌شده‌اند، تصريح كرد: برنامه گفتگوي هفته، تبادل افكار، سياست‌ها، ارائه راه‌حل و تصميم‌گيري‌هاي نهايي براي حل مسائل است و معتقديم اين مسير در حل مسائل آموزش‌وپرورش مؤثر است.

وي با تشكر از حضور رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در يازدهمين نشست گفتگوي هفته، گفت: حضور شما به‌عنوان فردي كه سال‌ها سكان‌دار وزارت آموزش‌وپرورش بوده و با چالش‌ها و مسائل اين وزارتخانه از نزديك آشنا است در كميسيون برنامه‌وبودجه مجلس شوراي اسلامي فرصت مغتنمي براي آموزش‌وپرورش است و اميدواريم حاصل آن براي دستگاه تعليم و تربيت روشن و اميدبخش باشد.

راه‌ عبور از مسائل و مشكلات تعامل دو نهاد اصلي دولت و مجلس شوراي اسلامي است

عضو كابينه دولت تدبير و اميد، تنها راه‌حل عبور از مسائل و مشكلات و رسيدن به نتيجه مطلوب را درگرو همكاري و تعامل دو نهاد اصلي دولت و مجلس شوراي اسلامي دانست و گفت: معتقدم ارتباط صحيح و سالم دولت و مجلس منجر به حل مسائل مي‌شود و تجربيات شما براي اين بهبود روند تسريع حل موضوعات بسيار باارزش است.

حاجي ميرزايي با اشاره به مأموريت‌هاي اصلي آموزش‌وپرورش، تصريح كرد: هرگونه پيشرفت ديني، اقتصادي، تأمين سلامت و رفاه براي مردم درگرو توجه جدي به آموزش‌وپرورش و آموزش به افراد است. افراد، نهادها و جامعه، در برخورد با بحران و آنچه اتفاق مي‌افتد، به‌گونه‌اي عمل خواهند كرد كه ياد گرفته باشند و اين يادگيري تنها درآموزش‌وپرورش اتفاق افتاده و پايه رفتارها تنها در دستگاه تعليم و تربيت طرح‌ريزي مي‌شود. اگر در لايه‌هاي بعدي از كاركرد برخي نهادها ناراضي هستيم بايد به آموزش‌وپرورش بازگرديم و همواره در نظر داشته باشيم، هرچه جريان يادگيري عميق‌تر و هوشمندانه‌تر باشد، به همان نسبت پيشرفت جامعه سريع‌تر و مطلوب‌تر است. حال سؤال اينجاست كه آيا به آموزش‌وپرورش در دولت و مجلس چنين جايگاهي دارد؟

وزير آموزش‌وپرورش نحوه عملكرد افراد يك جامعه را نقطه آغاز تحول در جامعه دانست و تصريح كرد: اگر بناست تعادل و تحولي در جامعه ايجاد شود، حتماً انسان‌ها نقطه آغاز اين تحول هستند. هم‌اكنون در آستانه برنامه هفتم توسعه قرار داريم و نيازمند بازنگري جدي در تمام برنامه‌هاي توسعه هستيم و از دولت و مجلس تقاضا داريم به نقش آموزش‌وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بيشتري داشته باشند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي انجام‌شده در بهبود وضعيت بودجه دستگاه تعليم و تربيت، بيان كرد: آموزش‌وپرورش گسترده‌ترين دستگاه دولتي كشور است كه ازلحاظ تخصيص بودجه با مشكلاتي روبرو است و در حال حاضر از ساختار نامناسب بودجه دچار آسيب مي‌شود. در خصوص افزايش اعتبارات و بودجه و در فصل بودجه ريزي به كمك و مساعدت دولت و مجلس شوراي اسلامي براي رفع مشكلات بودجه آموزش و پرورش نياز داريم.

وزير آموزش‌وپرورش مشكلات نيروي انساني را يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي دستگاه تعليم و تربيت دانست و گفت: بحث نيروي انساني براي آموزش‌وپرورش يك مسئله مهم است. اگر نتوانيم مسئله نيروي انساني را حل كنيم، قطعا نتوانسته‌ايم به پيشبرد اهداف سند تحول بنيادين كمك كنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر: