اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت عنوان کرد:
وزیر راه وشهر سازیوزیر راه و شهرسازی از رعایت سقف ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌های هواپیمایی خبر داد.
رعایت سقف ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌هابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد اسلامی، وزیر راه  وشهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:شیوه نامه ۶۰ درصد مسافر در پرواز‌های هواپیمایی به طور کامل رعایت می‌شود ضمن اینکه گزارش‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری را نیز در این باره دریافت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در موضوع قیمت بلیت هم تاکنون شرکت یا آژانسی از قیمت سقف تخطی نکرده و گزارش مستندی هم درباره تخطی از سقف قیمت دریافت نکردیم البته فرآیند کارشناسی قیمت بلیت هواپیما در هواپیمایی کشور در جریان است.

وی اضافه کرد: موضوعی که در دو هفته اخیر درباره آن مطالب متفاوتی مطرح شد درباره پرواز‌های چارتری است که ما آن را به شدت کنترل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که پرواز چارتری وجود داشته باشد.

اسلامی گفت: کسانی تحت عنوان آژانس به تهیه بلیت‌های پروازی برنامه‌ای اقدام می‌کردند و بعد آژانس‌ها با قیمت‌هایی که خودشان تشخیص می‌دادند در شبکه فروش آن آژانس، به فروش می‌رساندند که این فرآیند را متوقف کردیم و اجازه نمی‌دهیم کسی با سلف خری پرواز برنامه ای، بلیت چارتری به مردم بدهد بعد بگوید اگر باطل کردید پول آن برنمی گردد ما این رویه را متوقف کردیم و شرکت‌ها هم این موضوع را رعایت می‌کنند.

وی افزود: پرواز چارتری شامل پروازی است که خود چارترکننده، مسافر داشته باشد و نخواهد برای آن بلیت بفروشد این یک تعریف قانونی و روشن است و هواپیمایی کشوری در این باره نظارت و کنترل دارد./ صدا و سیما



نام:
ایمیل:
* نظر: