اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس منفک شدن ورزشکاران از تیم‌های ملی و گرفتن تابعیت کشورهای دیگر را عارضه‌ای غیرقابل جبران دانست و گفت: مجلس در اسرع وقت از مسئولان مربوطه توضیحات لازم را می‌خواهد.

افزایش مهاجرت مدال‌ آوران ورزشی و گرفتن تابعیت غیرایرانی تاسف باراست

سرویس فرهنگی عصرپرس: فاطمه ذوالقدر با ابراز نگرانی از افزایش مهاجرت ورزشکاران ملی‌پوش به کشورهای اطراف و گرفتن تابعیت این کشورها، گفت: اینکه مدیران پس از شنیدن خبرهای پی در پی کوچ ورزشکاران و قهرمانان که همگی جزو سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند هنوز واکنشی نشان نداده و جلسه‌ای اضطراری برگزار نکرده‌اند، جای تاسف دارد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ورزشکاران حرفه‌ای در چنان شرایط سخت و غیرامنی قرارگرفته‌اند که مجبور به ترک کشور و خانواده خود شده و پیشنهادات مالی کشورهای دیگر برای آن‌ها اغواکننده است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای جذب جوانان بااستعداد که کشورهای دیگر برای بدست آوردن آن‌ها کمین کرده‌اند برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: تامین امنیت شغلی و بیمه با کیفیت، حداقل کاری است که دولت و حاکمیت باید برای ورزشکاران انجام دهند لذا بهانه کمبود بودجه در این حوزه قابل قبول نیست چراکه حفظ این استعدادها باید در اولویت کار وزارت ورزش و جوانان باشد.

عضو هیات رئیسه کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخوردهای سلیقه‌ای برخی از مدیران در حوزه ورزش موجب دلسردی ورزشکاران و قهرمانان شده است، گفت: زمانی که ورزشکار با تلاش شبانه روزی باز هم مقهور فاصله طبقاتی شده و امکانات مالی لازم را برای ادامه زندگی قهرمانی ندارد ناخواسته تصمیم به مهاجرت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: حضور ورزشکاران در تیم‌های خارجی به دلایلی همچون کسب تجربه یا کسب درآمد بالا برای مدت زمان کوتاه می‌تواند قابل قبول باشد اما گرفتن تابعیت و منفک شدن همیشگی آن‌ها از کشور و تیم‌های داخلی عارضه‌ای غیرقابل جبران است لذا مجلس در اسرع وقت از مسئولان توضیحات لازم را در این خصوص می‌خواهد.

 

پایان پیام/   

افزایش مهاجرت مدال‌ آوران ورزشی و گرفتن تابعیت غیرایرانی تاسف باراست

نام:
ایمیل:
* نظر: