اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 01 November 2020
در نشست ستاد کرونا استان تهران ؛
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران، گفت: مراکز نقاهت‌گاهی از آغاز شیوع بیماری کرونا آن طور که باید جا نیفتاد، باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود تا این مراکز جا بیفتد.
مراکز نقاهت‌گاهی نیازمند فرهنگ سازی است
به گزارش عصرپرس،  دکتر علیرضا زالی در نشست ستاد کرونا استان تهران، از سرعت عمل مسئولان امور مساجد، بسیج، سپاه، شهرداری و سازمان تبلیغات تهران قدردانی کرد و افزود: با وجود همه فعالیت‌ها دچار سردرگمی و منازعات سلیقه‌ای نبودیم و برنامه راهبردی در حال شکل گیری است.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران، گفت: قطعاً باید نقاهتگاه‌ها شکل بگیرد و ما ظرفیت‌های فیزیکی مناسبی داریم که با رعایت شیوه نامه‌ها می‌توان آن را به نقاهتگاه‌ها اختصاص داد و باید به مردم تاکید کنیم که ما در این مراکز به دنبال درمان نیستیم و فقط فضای ایزولاسیون موقتی است.

زالی افزود: افرادی به این مراکز اعزام می‌شوند که کارشناسان حوزه بهداشت معرفی کنند، ما می‌توانیم از نقاهتگاه به مراقبت سرا تعبیر کنیم تا حساسیت‌ها کم شود، در این خصوص می‌توان چندین نقاهتگاه را به طور نمادین افتتاح کرد تا مدل سازی خوبی صورت گیرد.

وی گفت: در حوزه بیمار یابی و غربالگری هم باید ارتباط منسجم تری با ۴۰۳۰ برقرار کنیم.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران افزود: باید بتوانیم فهرست مبتلایان و آن‌ها که ”پی سی آر " شان مثبت شده است در اختیار کانون‌های محلی قرار دهیم تا بیشتر تحت مراقبت قرار گیرند.
منبع:صدا و سیما،
نام:
ایمیل:
* نظر: