اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 06 October 2020
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:
رئیس سازمان بهزیستی کشور از تهیه بزرگترین پازل دنیا به شکل نقشه ایران به ابعاد بیست در سی متر با ۶۰۰ هزار قطعه خبر داد که مردم و خیرین با همدلی و خرید هر قطعه آن به مبلغ ۱۰ هزار تومان در تامین و تهیه تبلت، کوله‌پشتی و نوشت افزار ۶۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، می‌توانند مشارکت کنند.
آغاز طرح «پازل ایران همدل» با هدف تامین ۶۰ هزار بسته دانش‌آموزیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح پازل همدلی بهزیستی جهت جمع آوری کمک‌های مردمی برای تهیه نوشت افزار و تبلت برای کودکان مناطق نیازمند افزود: اسم همه مشارکت کنندگان در این طرح روی پازل درج خواهد شد؛ همه مردم می‌توانند وارد سایت اینترنتی پازل ایران همدل( http://puzzlehamdeli.ir/) شوند و اطلاعات خود را ثبت کرده و استان مورد نظر خود را نیز مشخص سازند؛ مردم می توانند یک یا چند قطعه به نام خود یا موسسه ثبت و خریداری کنند تا به دانش آموزان نیازمند آن منطقه کمک شود.

وی ادامه داد: این سازمان در جهت حمایت و رسیدگی به دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش در ذیل پویش بزرگ مردمی ایران همدل، قصد دارد پازل همدلی با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار، موسسه آوای پیک تحریر ایرانیان، موسسه خیریه نیک گامان و با مشارکت همه مردم را تکمیل کند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: با تکمیل و خریداری قطعات این پازل از سوی مردم، ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند سراسر ایران، تامین خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در این پویش پازل، نقشه ایران به ۶۰۰ هزار قطعه تقسیم شده که در نقشه هر استان، نیز نمادهای میراث فرهنگی آن استان نقش بسته است. علاقمندان، خیران و مردمی که می‌خواهند در این پویش شرکت کنند می‌توانند با خرید هر قطعه پازل به قیمت ۱۰ هزار تومان در تامین لوازم التحریر و کوله پشتی و تبلت برای دانش آموزان سراسر کشور سهیم باشند.

قبادی دانا افزود: قطعات این پازل توسط مشارکت های خرد مردمی تکمیل می شود. این پازل در نهایت با ثبت اسم تمام شرکت کنندگان در این پازل به عنوان بزرگترین پازل در دنیا و نمادی ماندگار از پویش ایران همدل در نقطه ای از ایران نصب و ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پازل های کوچک هزار قطعه ای از نقشه ایران توسط ادارات کل بهزیستی استان ها در سراسر کشور با همکاری مسئولان و مدیران استی و خیرین و همه مردم مردم به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل می شود و معادل ریالی مشارکت جذب شده در قطعات پازل اصلی در نقشه سایت پویش تکمیل می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تمام مردم و مجموعه گروه های خیریه و موسسات می‌توانند با ورود به سایت نسبت به درج اسم خود یا موسسه برای همیشه در نماد همدلی مردم ایران مشارکت کنند، گفت: تمام فرآیندهای اجرایی این کار و لوازم التحریر ارسالی به استان‌ها کاملا شفاف است و در سایت مربوطه برای همه مشارکت‌کنندگان قابل رویت و دسترسی است و آنها می توانند نتایج کار را تا پایان دنبال و مشاهده کنند.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد این مشارکت نقش مهمی در نهضت احسان و تعاون ایفا کند و بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی امام، وزارت ارتباطات، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بهزیستی و کمیته امداد در پویش ایران همدل نقش موثری ایفا کنند.  

وی یادآور شد: پویش ایران همدل بعد از فرمایشات رهبر مبنی بر برپایی نهضت احسان و تعاون از عید ولایت غدیر خم آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. یکی از اهدافی که در پویش ایران مدنظر دستگاه‌های مشارکت کننده در این پویش بوده، تامین و تهیه نوشت افزار و وسایل لوازم التحریر برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است.





نام:
ایمیل:
* نظر: