اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 05 October 2020
معاون بهداشت وزارت بهداشت
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا پایان سال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی می شود و تا پایان دولت همه جمعیت عشایر کشور از خدمات بهداشتی بهره مند خواهند شد.
تا پایان سال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی می شود
به گزارش عصرپرس، دکتر علیرضا رییسی در هشتمین آیین پویش ره سلامت که همزمان با روز ملی روستا و عشایر با افتتاح ۳۱۳ طرح حوزه سلامت انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر برای جمعیت ۲۲ میلیون نفری روستایی و عشایر در هیچ کجای ایران، هیچ روستایی با ۱۰۰۰ نفر جمعیت نیست که یک خانه بهداشت نداشته باشد.
 
وی افزود: برای بیش از یک میلیون عشایر برای اولین بار کانکس های بهداشت سیار مجهز همانند خانه های بهداشت به صورت استاندارد راه اندازی شده و ۸۰ خانه بهداشت سیار عشایری امروز افتتاح می شود. تا پایان سال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی می شود و تا پایان دولت همه جمعیت عشایر کشور از خدمات بهداشتی بهره مند خواهند شد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه های بهداشت عشایری ایران در دنیا بی نظیر است و امکان ندارد در دنیا چنین عدالتی در سلامت وجود داشته باشد که مردم مناطق روستایی و عشایر از خدمات با استانداردی همانند سایر مردم، بهره مند شوند.
 
به گزارش وزارت بهداشت؛ رییسی یادآور شد: در استان فارس تا قبل از سال ۹۲ بودجه عمرانی بخش عشایر ۵ میلیارد تومان بود که در حال حاضر بیش از ۶ برابر شده و خوشحالیم که امروز ۳۱۳ پروژه حوزه سلامت روستایی و عشایری در ۵۶۲ نقطه کشور به بهره برداری می رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: