اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 25 August 2020
وزیر بهداشت اعلام کرد:
وزیر بهداشت با اعلام اینکه ما توانسته ایم با همکاری مردم موج دوم را مهار کنیم، گفت: همکاران ما در حوزه سلامت با تقدیم 164 شهید و تلاش بی وقفه توانسته ایم تا حدودی بیماری کرونا رو مهار کنیم و از مردم انتظار داریم با همکاری بیشتر در کنترل این بیماری ما را یاری کنند.
مهار موج دوم بیماری کرونابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی در آیین افتتاح 164 پروژه حوزه سلامت با یادواره 164 شهید مدافع سلامت و آغاز پویش #ره_سلامت که به صورت ویدیوکنفرانس در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: امسال با لطف خدا و همت بالای همکاران ما در نظام سلامت، شاهد پربارترین و پرثمرترین سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در توسعه زیرساخت های نظام سلامت هستیم.

وی افزود: امسال حدود 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی و دو هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های کشور اضافه می شود که در تمام سالهای پیش و بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه است. امسال یک هزار و 400 پروژه با سنبل سال 1400 آماده می کنیم که تا آخر سال به افتتاح برسد و از ویژگی این پروژه ها این است که در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، تکمیل و تجهیز می شود.

وزیر بهداشت بیان داشت: پروژه های بهداشتی و درمانی و چندین هزار تخت بیمارستانی در استان تهران هم به بهره برداری می رسد اما این پروژه های در مناطقی مانند اسلامشهر، ملارد، شهریار، شهر قدس و حاشیه تهران است که با جمعیت های میلیونی، تخت بیمارستانی نداشتند. جانمایی پروژه ها با لطف خدا و تیزبینی همکاران ما در استانها و سیاست های محرومیت زدایی در وزارت بهداشت این است که به آنهایی که جز خدا، فریادرسی ندارند، خدمات ارائه نماییم.

اتفاقات بزرگی از نظر کمّی و کیفی در توسعه زیرساخت های نظام سلامت رقم خواهد خورد

نمکی یادآور شد: امسال اتفاقات بزرگی از نظر کمّی و کیفی در توسعه زیرساخت های نظام سلامت رقم خواهد خورد. در نیمه دوم امسال شاهد تکمیل پزشکی خانواده، سیستم ارجاع و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خواهیم بود و هفته آینده، سلامت دیجیتال و الکترونیک را برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران به شکل گسترده در کشور رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت به عنوان یکی از ماندگارترین هدایا به نظام سلامت در سایه همکاران ما در معاونت بهداشتی و راه اندازی 400 خانه بهداشت عشایری برای اولین بار در کشور، یک اثر جاودانه و در یادماندنی در نظام سلامت خواهد بود. توانستیم در اوج محرومیت، مظلومیت، تنهایی و با فقدان منابع اقتصادی، با تکیه بر همت و روح حسینی کشور زیرساخت های حوزه سلامت را بیشتر و سریع تر از قبل توسعه دهیم.

وزیر بهداشت گفت: در مورد نیروی انسانی نیز امسال بیشترین تعداد مجوز و جذب نیروی انسانی در طول تمام سالهای بعد از انقلاب را در وزارت بهداشت خواهیم داشت که اثرات آن را همکاران ما در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، خواهند دید.

 نمکی اضافه کرد: همکاران ما در اوج تحریم ها، رکورد تاریخی و شرایط ویژه ای برای کشور در مقابله با کرونا خلق کردند و اثبات کردند که از پیشرو ترین کشورهای مرفه جهان با تکیه بر عزم، همت و غیرت هستند که باید دست یکایک آنها را ببوسم و امیدوارم که با پویش #ره_سلامت بتوانیم هر هفته شاهد توسعه و افتتاح زیرساخت های بهداشتی و درمانی باشیم.

وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهیدای مدافع سلامت، گفت: ایام شهادت سالار شهیدان و شهدای کربلا را تسلیت می گویم و هر چه داریم، از تربیتی است که از امام حسین(ع) آموخته ایم. سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که بیرونی ها نفهمیدند و به بلندی گفت ما ملت امام حسینیم. تفسیر این جمله را بیرونی ها به خوبی متوجه نشدند.

نمکی خاطرنشان کرد: درسی که از امام حسین(ع) و عاشورا آموختیم این است که اولا شهادت، بزرگترین افتخار ما است و پس از شهادت فریاد فزت و رب الکعبه را سر می دهیم و در عین اینکه شهید می شویم و شهید می دهیم، تاریخ هم می سازیم.

 تقویت زیرساخت های حوزه سلامت

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی در زمینه تقویت زیرساخت های حوزه سلامت رخ داد. تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی ایجاد شد، پرداخت از جیب بیماران کاهش و ماندگاری تیم پزشکی در مناطق کمتر برخوردار کشور افزایش یافت و در قالب بسته های طرح تحول نظام سلامت، خدمات ارزنده ای به مردم ایران ارائه شد.

وزیر بهداشت گفت: در سال آخر دولت شاهد پاندمی کرونا هستیم و آنچه در این ایام اتفاق افتاد، تجربه ای است که پس از یک و نیم قرن ممکن است دنیا با آن روبرو شود. در این رویارویی نابرابر و در اوج تحریم ها، همکاران ما در سراسر کشور اعم از پزشک، پرستار، بهورز، ماما، کارشناس بهداشت، تکنسین اورژانس، نیروهای آزمایشگاه ها، خدمتگزاران و تمامی رده های اداری، مالی و پشتیبانی حماسه عظیمی خلق کردند و به عنوان سربازی کوچک به همه همکارانم در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در کشور افتخار می کنم.

نمکی در پایان تصریح کرد: لحظات پر التهابی که همکاران ما در استانها برای مدیریت، کنترل و مهار کرونا پشت سر گذاشتند را فراموش نمی کنم. شبانه روزهای بسیار سختی بر آنها گذشت و تاریخ این مملکت این ایثار، بزرگواری و گذشت تک تک همکاران ما را ثبت خواهد کرد و چون ستاره های تابناک در آسمان تاریخ نظام سلامت کشور آنها که شهید شدند و آنها که ایثارگرانه خدمت کردند، ثبت خواهند شد و در ذهن و یاد مردم جاودانه خواهند ماند.

مهار موج دوم بیماری کرونا

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ما توانسته ایم با همکاری مردم موج دوم را مهار کنیم، گفت: همکاران سلامت با تقدیم 164 شهید و تلاش بی وقفه تا حدودی مهار بیماری کرونا رو داریم و از مردم انتظار داریم با همکاری بیشتر این بیماری را کنترل کنیم.

وی با تاکید براینکه مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: در تعطیلات پیش رو مردم از سفر به استانهای دیگر خودداری کنند و به خصوص به شهر های شمالی که هنوز در وضعیت هشدار هستند سفر نکنند.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: