اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 05 August 2020
رییس سازمان اورژانس کشور:
رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه توان علمی پرسنل اورژانس ارتقا یافته است،گفت: تعداد پایگاه‌های کشور به ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه رسیده و ماموریت‌ها نیز ۶۰ درصد افزایش یافته و کیفیت کار نیز ارتقا پیدا کرده است.

توان علمی پرسنل اورژانس ارتقا یافته است

به گزارش عصرپرس، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اورژانس کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم، افزود: سازمان جهانی بهداشت تا دو سال قبل ما را در رده هشتم دنیا قرار می‌دادند و در حال حاضر در رده الف هستیم. توسعه بسیار خوبی در اورژانس هوایی داشتیم و از ۷ فروند به ۴۷ فروند رسیدیم. ۶۵ درصد مصدومان که توسط اورژانس هوایی منتقل شدند به صورت مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین موتور آمبولانس‌ها نیز راه اندازی شدند که در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه در حال خدمت رسانی هستند و قرارداد خرید هزار دستگاه دیگر نیز بسته شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: دو خدمت خیلی خوب نیز با همکاری معاونت درمان در قالب کد ۲۴۷ و ۷۲۴ ارائه شده است. برای سکته‌های حاد مغزی نیز این کار انجام شده و ۱۹ هزار نفر با این خدمت به مراکز درمانی رسیده‌اند.

وی افزود: سازمان اورژانس کشور در حوادث مختلف به عنوان اولین سازمان حضور دارد. از زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم، حتی در هنگام بازگشت دانشجویان از ووهان، هتل داری هم کردیم. در حال حاضر ۴ نفر از پرسنل ما شهید شده و هزار و ۹۰۰ نفر مبتلا داریم. با وجود کمبود نیرو حتی یک نفر هم شاکی نبوده که بگوید آمبولانس نیامده است.  انتقال بین بیمارستانی نیز توسط اورژانس انجام می‌شود.

کولیوند گفت: خدمات اورژانس در مراسمی مثل اربعین، چهارشنبه آخر سال ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: توان علمی پرسنل اورژانس ارتقا یافته است. تعداد پایگاه به ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه رسیده و ماموریت‌ها نیز ۶۰ درصد افزایش یافته و کیفیت کار نیز ارتقا پیدا کرده است.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: دانشکده فوریت‌های پزشکی نیز در حال پیگیری است تا راه اندازی شود. برای اولین بار دانشجوی خانم برای EMS پذیرش شد و ۳۰ درصد دانشجویان خانم هستند.

کولیوند بیان کرد: امروز اولین آمبولانس ریلی نیز راه اندازی می‌شود. سامانه‌های ۱۱۵ تکمیل شده و مرکز و هدایت عملیات ویژه نیز راه اندازی می‌شود. در حال حاضر دقیقا می‌دانیم که در هر شهر چه مخاطره‌ای وجود دارد و از ۵۳ مخاطره، ۱۳ مخاطره جزو اولویت‌های ما قرار گرفته است.  امروز ۱۱۵ پروژه در اورژانس کشور افتتاح می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: