اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 17 June 2020
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وضعیت قرمز در۶ استان کشور
به گزارش عصرپرس، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۵۴ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: یافته‌های علمی جدید نشان می‌دهد که ماسک مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و حتی ماسک‌های خانگی هم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر خواهد بود. از افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند هم می‌خواهیم بیشتر مراقب باشند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. جوانان و کودکان علاوه بر اینکه خودشان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، باید به فاصله گذاری فیزیکی با سالمندان هم توجه کرده  و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: