اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 16 June 2020
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار حاد کرونا در استان بستری هستند، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های فارابی و گلستان مختص بستری بیماران کرونا کاملاً پرشده است.
کرونا ظرفیت بیمارستان‌های فارابی و گلستان کرمانشاه را پر کردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، محمودرضامرادی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه ۴۰ تخت نیز در بیمارستان امام حسین (ع) و ۱۲ تخت ICU در بیمارستان طالقانی آماده شده است.

وی افزود: همچنین بخش‌هایی در بیمارستان‌های شهدا، ۵۲۰ ارتش و نیروی انتظامی برای بستری بیماران کرونایی در حال آماده سازی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضعیت این استان در رابطه با شیوع کرونا را قرمز عنوان کرد و گفت: در روزهای اخیر به صورت متوسط ۸۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در کرمانشاه بستری می شوند و حدود ۶ روز در بیمارستان می مانند.

مرادی با بیان اینکه به منظور تقویت کادر درمانی به دنبال جذب نیرو هستیم، گفت: تاکنون ۱۵۰ پرستار با گزینش مشروط وارد سیستم و فراخوان ویژه برای جذب پزشک عمومی داده شده است.
وی در رابطه با آزمایش های روزانه کرونا نیز اظهارداشت: اکنون روزانه هزار آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام می‌شود که در روزهای آینده این آمار به یک هزار و ۲۰۰ مورد در روز می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: به دلیل استقبال مردم از انجام آزمایش کرونا اکنون با ۲ هزار آزمایش انجام نشده رو به رو هستیم از این رو به منظور تعیین تکلیف این آزمایش ها در روزهای چهارشنبه و جمعه آزمایش جدید کرونا از مردم گرفته نمی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۹۵۰ نفر رسید و خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند و موارد بستری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: