اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 16 June 2020
دبیرکل سازمان ملل متحد از مردم خواست تا از مهاجران حمایت کنند که به گفته وی در زمره موتورهای اقتصاد جهانی هستند و به رفاه در سراسر دنیا کمک حیاتی می‌کنند.
فراخون گوترش برای حمایت از مهاجرانبه گزارش عصرپرس از سازمان ملل متحد در تهران، در پیام آنتونیو گوترش که به مناسبت فرارسیدن 16 ژوئن (27 خرداد) روز بین المللی وجوه ارسالی خانوادگی انتشار یافته، آمده است: در روز بین المللی وجوه ارسالی خانوادگی و در میان همه گیری کووید-۱۹، واقف هستیم بر اراده ۲۰۰ میلیون مهاجری که مرتباً به خانه پول می فرستند و ۸۰۰ میلیون اعضای خانواده وابسته به آن منابع که در جوامع سراسر جهان در حال توسعه زندگی می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته، وجوه ارسالی به کشورهای با درآمد کم و متوسط به میزان بی سابقه ۵۵۴ میلیارد دلار رسید که بیش از سه برابر میزان کمک های رسمی توسعه ای و فراتر از سطح سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

گوترش افزود: اما امسال، بانک جهانی پیش بینی می کند که وجوه ارسالی حدود ۲۰ درصد یا ۱۱۰ میلیارد دلار کاهش می یابند و باعث گرسنگی، از دست رفتن تحصیلات و وخامت سلامتی برای دهها میلیون خانواده و به ویژه تأثیر سنگینی بر زنان و دختران داشته باشند. چندین کشور و سازمان برای «حفظ جریان وجوه ارسالی» فراخوانی برای اقدام صادر کرده اند و از سیاست گذاران می خواهند که خدمات وجوه ارسالی را ضروری اعلام کرده و افزایش راه های دیجیتال وجوه ارسالی را تسهیل کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: در این زمان بحران جهانی، درخواست می کنم از مردم در همه جا تا حمایت کنند از مهاجرانی که در زمره موتورهای اقتصاد جهانی هستند و به رفاه در سراسر دنیا کمک حیاتی می کنند.

گوترش افزود:‌از همه ذی نفعان می خواهم که برای کاهش هزینه های انتقال وجوه ارسالی، ارائه خدمات مالی برای مهاجران و خانواده های آنان به ویژه در مناطق روستایی اقدام به عمل آورند و شمول مالی را برای آینده ای امن تر و پایدار ارتقا دهند. توافق جهانی برای مهاجرت ایمن، منظم و قانونمند برنامه ای مهم برای اقدام ارائه می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: