اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 25 August 2015
وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه شهید مفتح همدان عنوان کرد:
وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به نقش بخش خصوصي در صنعت برق گفت: 60 درصد نيروگاه‌هاي حرارتي کشور در مالکيت بخش خصوصي قرار دارد.

هم‌زمان با سفر هيئت دولت به استان همدان وزير نيرو از نيروگاه شهيد مفتح همدان و طرح انتقال پساب تصفيه‌خانه همدان به نيروگاه شهيد مفتح و همچنين پروژه تبديل برج تر واحد يک نيروگاه به برج خشک .بازديد کرد.

حمید چیت‌چیان در این بازدید با اشاره به نقش بخش خصوصي در صنعت برق گفت: 60 درصد نيروگاه‌هاي حرارتي کشور در مالکيت بخش خصوصي قرار دارد و همه فعاليت‌هاي مربوط به نيروگاه‌ها به وسيله اين بخش انجام مي‌شود.

وي يادآور شد: علاوه بر اين نزديک به 100 درصد نيروگاه‌هاي تجديدپذير توسط بخش خصوصي ايجاد شده است.

وزير نيرو با بيان اينکه تمامی سازندگان، مشاوران و پيمانکاران صنعت برق از بخش خصوصي است، گفت: بخش خصوصي در اجراي طرح‌هاي داخل و خارج از کشور حضور پررنگ دارد.

وي با اشاره به طرح‌هاي انجام شده براي کاهش مصرف آب در نيروگاه شهيد مفتح همدان گفت: اين نيروگاه در سال‌هاي گذشته به صورت بخار ساخته شده است که به طور معمول سالانه به 15 ميليون مترمکعب آب نياز داشت.

وي اظهار داشت: به دليل منفي شدن بيلان آب سفره‌هاي زيرزميني دشت همدان، ميزان توليد برق اين نيروگاه از 1000 مگاوات به 300 مگاوات کاهش يافت که با اجراي دو طرحي که امروز به وسيله رياست محترم جمهوري افتتاح مي‌شود، قابليت توليد برق در نيروگاه افزايش مي‌يابد.

وي تصريح کرد: براي اولين بار در کشور با تبديل برج تر واحد يک نيروگاه شهيد مفتح به برج خشک ميزان آب مورد نياز اين واحد از 135 ليتر بر ثانيه به 15 ليتر بر ثانيه کاهش مي‌يابد.

چيت‌چيان افزود: علاوه بر اين، براي اولين بار در کشور پساب فاضلاب تصفيه شده شهر همدان با احداث خط انتقال 40 کيلومتري به نيروگاه شهيد مفتح همدان منتقل مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: اميدواريم چنين طرح‌هايي در ساير استان‌ها و نيروگاه‌هاي کشور اجرا شود.

براي اولين بار در کشور با تبديل برج تر واحد يک نيروگاه شهيد مفتح به برج خشک ميزان آب مورد نياز اين واحد از 135 ليتر بر ثانيه به 15 ليتر بر ثانيه کاهش مي‌يابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: