اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۵ - 31 December 2016
وزیر امور خارجه هند در پیامی توئیتری گفت نمی‌تواند در امور قضایی کشورش مداخله کند.
وزیر خارجه هند: کاری برای «نرگس اشتری» نمی‌توانم انجام دهم

عصرپرس: پس از انتشار نامه جمعی از هنرمندان و حقوق‌دانان به نام ایران خطاب به وزیر امور خارجه که از وی خواسته بودند برای کمک به «نرگس کلباسی اشتری» اقدام کند و پاسخ محمدجواد ظریف به این نامه، وزیر امور خارجه هند در پیامی توئیتری گفت تصمیم دارد موضوع را از طریق مقام‌های ایالت اودیسا پیگیری کند.

سوشما سواراج در این پیام اعلام کرد منتظر گزارشی در مورد پرونده نرگس است.

وزیر خارجه هند: کاری برای «نرگس اشتری» نمی‌توانم انجام دهم

به گزارش عصرپرس، اما گویا گزارشی که به دست خانم سواراج رسید چندان جذابیت نداشت چون وی با وجود اینکه محمدجواد ظریف را در توئیت اول خود منشن کرده بود، در چند توئیت پیاپی پس از اعلام وضعیت مشخص نرگس اشتری گفت که نمی‌تواند کاری برای او انجام دهد چون این پرونده تمام و کمال در اختیار قوه قضاییه هند است.

نرگس اشتری با اشاره به این موضوع در صفحه تلگرام خود نوشت: «جالب است که گروه فاسد مافیایی در رایاگادا با همدستی پلیس و شهردار هر کاری دلشان بخواهد می‌کنند ولی وزیر امور خارجه هند ناتوان از پیگیری برای اجرای عدالت است.... چه می‌خواهند از جان من این خدانشناس‌ها؟!»

وزیر خارجه هند: کاری برای «نرگس اشتری» نمی‌توانم انجام دهم

پرونده پیچیده نرگس کلباسی اشتری مدت‌هاست که در صدر اخبار اجتماعی هند و ایران و انگلستان قرار دارد.

این دختر نیکوکار ایرانی آذرماه امسال در دادگاه شهر رایاگادا واقع در ایالت اودیسای هند به اتهام قتل غیرعمد یک کودک در اردوی تفریحی محاکمه شد و به یک سال حبس و پرداخت 300 هزار روپیه جریمه محکوم شد. این رای با واکنش شدید افکار عمومی روبرو شده است.

قرار است تا حدود یک ماه دیگر دادگاه تجدیدنظر برگزار شود.

پایان/ 

  
نام:
ایمیل:
* نظر: