اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 06 April 2020
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرد:
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، با برگزاری جشنواره های مجازی، گفت: این جشنواره شامل سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) هستند که در دوران کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شده و در ریسک ورشکستگی قرار گرفته‌اند

رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، با برگزاری جشنواره های مجازیبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی بر اینکه چه میزان اعتماد سازی در بخش فروش های الکترونیکی صورت گرفته است، گفت: مردم  برای خرید های اینترنتی خود حتما سوابق کسب و کار را مشاهده کنند، و با بررسی کامل نسبت به خرید اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای سال 99 دو برنامه مهم در جهت نظارت بر فروش کالا به صورت  الکترونیکی اجرایی می شود، گفت: ما برای اعتماد به فضای کسب و کار الکترونیکی در 99 تلاش می کنیم دو برنامه بیمه و صندوق اعتماد ایجاد شود تا مردم بتوانند با اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهند و در صورت خسارت بخشی از آن را دریافت کنند.

ایجاد پروتکل بهداشتی برای دریافت کالاهای خریداری شده در فروشگاه مجازی 

رهبری در پاسخ به دیگر سوال عصرپرس مبنی بر اینکه مردم چگونه از بهداشتی بودن مواد خریداری شده  در شرایط بحرانی کرونا در جشنواره های مجازی اطمینان حاصل کنند،  ادامه داد: نظارت بر فروش های الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است و در این راستا پروتکل بهداشتی توسط وزارت بهداشت تهیه و در دسترس خریداران و فروشندگان کالا قرار گرفته تا مردم با خیال اسوده به خرید خود بپردازند.

افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی

با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی، گفت: این جشنواره شامل سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) هستند که در دوران کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شده و در ریسک ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف جشنواره را ترغیب مردم برای خرید اینترنتی است ، گفت: هدف این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و تعدادی از اصناف آفلان که به علت تعطلی بازارها دچار کاهش فروش شده‌اند بتوانند بخشی از کالاها را از طیرق بستر فروش اینترنتی به فروش برسانند.

 رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: نتایج جشنواره دوره اول یعنی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند نشان می‌دهد حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

 وی ادامه داد: ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متفاضی عضویت در جشنواره بهاره مجازی بودند، اما باتوجه به سوابق عملکرد و پاسخگویی به شکایات حدود ۳۱۹ متقاضی در جشنواره شرکت کردند.

 رهبری تصریح کرد: واحدهای صنفی آفلاین که به طور عموم مخاطب این جشنواره بودند و بخصوص کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی و آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را در کرونا دیده‌اند، به طور ویژه در طرح مشارکت داشتند و با روسای اتحادیه‌ها جلساتی برگزار شد.

 به گفته وی با حدود پنج هزار واحد صنفی در این جشنواره ارتباط گرفته و به بعضی از این فروشگاههای اینترنتی متصل شدند.

 این مقام مسوول همچنین اعلام کرد که ۳۰۰ واحد صنفی آفلاین در سایت جشنواره و بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی در فروشگاهها ثبت نام کردند.

 رهبری با اشاره به سه رکن برگزاری فروشگاه اینترنتی گفت: قرار بود اصناف آفلاین در فروشگاه‌های اینترنتی ثبت نام سریع و رایگان کرده و غرفه رایگان بگیرند، همچنین در کارمزد تخفیف بگیرند و مشاوره رایگان نیز داشته باشند.

 وی با اشاره به مزایای خرید اینترنتی برای مردم ادامه داد: از سوی دیگر قرار بود فروشگاه‌های اینترنتی اغلب کالاها را با تخفیف عرضه کرده و مردم اینترنت رایگان دریافت کنند. همچنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شده و کالا را با سلامت بیشتر دریافت کنند.

 رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره برگزاری جشنواره دور دوم گفت: عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است. از سوی دیگر پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام میشود.

 رهبری با بیان اینکه در تلاش هستیم دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم، گفت: اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

میزان تخفیف های برخی صنوف بزودی اعلام می شود

رهبری اعلام کرد: از ۱۶ فروردین ماه دور دوم جشنواره فروش اینترنتی شروع شده است، میزان تخفیف های برخی صنوف بزودی اعلام می شود و همچنین برای عضویت کسب و کارها در جشنواره شرایطی از جمله داشتن پروانه فعالیت کسب و کار مجازی و نماد اعتماد الکترونیکی از آن جمله است، ارسال رایگان خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان هم از دیگر شرایط است.

وی افزود: لحاظ کردن اعتبار مالیاتی برای کسب و کارها و فروشگاه ها مشوقی برای ورود آنها به فضای خرید و فروش اینترنتی است و چشم انداز ما برای جشنواره، بستری بلند مدت است، برای دوران پسا کرونا هم برنامه داریم.

رهبری ادامه داد: کسب و کارهای آفلاین خود می توانند فروشگاه آنلاین داشته باشند و محصولات خود را در سایت خود به مشتریانش عرضه کند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که با رکورد فعالیت تاکسی ها مواجهیم، تاکسی ها با مجوز وزارت بهداشت می توانند حمل بار داشته باشند که اهتمام به این موضوع در حوزه لجستیک خریدهای اینترنتی قابل توجه است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از شرکت پست درخواست کردیم میزان تخفیف های خود را در این شرایط از ۲۰ درصد بیشتر کند تا در حوزه حمل و لجستیک خریدهای اینترنتی تسهیل ایجاد شود.


 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: