اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 31 March 2020
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید براینکه بهترین درمان در بیماران کرونایی مراقبت است، گفت: در حال حاضر 12 هزار پزشک و 100 هزار پرستار از بیماران کرونایی مراقبت میکنند.
12هزار پزشک از بیماران کرونایی در کشور مراقبت می کنندبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: روز ۲۹ بهمن اولین مورد کرونا گزارش داده شد و همان روز دو مورد را اعلام کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دو هفته قبل از ورود کرونا به ایران دستورالعمل کرونا را به همه دانشگاه ها ابلاغ کردیم، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشور در طرح تحول سلامت از همان ابتدا ۴۰ هزار تخت را برای بیماران کرونایی آماده کردیم.

اختصاص بزرگ‌ترین بیمارستان های کشور برای بیماری کرونایی

جان بابایی در ادامه اقدامات ایران را از کشورهای پیشرفته دنیا جلوتر دانست و گفت: بزرگ‌ترین بیمارستان های تهران و‌ مرکز استان‌ها را برای بیماری کرونا قرار دادیم تا بهترین درمان را در بحث بیماری اجرا کنیم ،البته ما بعد از چین مدیریت بیماری را داشته ایم.

معاون درمان وزیر بهداشت درادامه گفت: از اواخر هفته سوم شرایط پیک شروع شده و خوشبختانه با همکاری مردم  روند کاهشی  داشته ایم ، و تعطیلی مدارس، ‌‌دانشگاه ها، خانه نشینی افراد سالمند و دیگر اقدامات باعث شد تا مدیریت بیماری ایجاد شود.
 
جان بابایی درادامه با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته دنیا مانند امریکا، اسپانیا، ایتالیا هنوز به پیک واقعی نرسیده اند، تصریح کرد: خوشبختانه در استان‌های دارای شیوع بیماری هم اکنون ورودی بیمارستان‌ها کمتر شده و روند ملایم به سمت کاهش رفته و در خانه ماندن به این اقدام کمک خواهد کرد.
 
وی درادامه گفت: امکان اینکه در روزهای آینده دچار بحران شویم کم است و با همراهی مردم می توانیم روند کاهشی داشته باشیم.

جان بابایی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای پذیرش بیماران در کشور، گفت: مراجعات سرپایی در کشور کمتر است نزدیک ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

تاییدتوان پزشکی ایران توسط سازمانWHO 
 
معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مراقبت از بیماران کرونایی چه در منزل و چه در بیمارستان مهم ترین عامل بهبود بیماران بوده ، گفت:  توان پزشکی ایران توسط who تایید شده و اعلام کردند از تجربیات تیم پزشکی ایران می توان در جهان استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم ترین اقدام وزارت بهداشت کاهش مرگ و میر و خرید زمان برای کنترل بیماری کروناست ، گفت: نگرانی ما برای بیمارانی است که هنوز شناسایی نشده اند.




خبرنگار: پروین مرادی 

دبیر: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: