اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 03 November 2019
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۵۰ تا ۸۰ پروژه در برق تهران تعریف و به انجام رسیده است، گفت: در این پروژه ها بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده که ۳۸ درصد به ظرفیت برق منطقه تهران افزوده است.

افزایش ۳۸ درصدی ظرفیت برق منطقه‌ای تهران

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران در گفتگو با خبرنگار عصرپرس با اشاره به کاهش رشد مصرف برق در کشور، گفت: امسال در بحث مدیریت مصرف و با توجه به همکاری خوب مردم ،مصرف برق رشد کمتر از ۲ درصد را داشت این در حالی است در سال‌های گذشته از ۵ درصد نيز عبور می کرد.

غلامرضاخوش خلق در ادامه افزود: به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف برق ۱۰۰۰ یورو هزینه می شود که در سالی جاری ۳ هزار مگاوات صرفه جویی شد که رقم قابل توجهی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در تهران نیز وضعیت مصرف مطلوب بود و سه استان تهران، قم و البزر كه تحت پوشش ما هستند ۱۱ هزار مگاوات در پیک، مصرف کرده اند که ۲۵ درصد مشترکین کل کشور را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در ادامه با اشاره به قدمت بالاي شبکه برق تهران و نیاز جدی این شبکه به باز سازی ، گفت: با توجه به نیاز بهسازی و باز سازی شبکه تا کنون ۷۰۰ کیلو متر کابل کشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در تهران انجام شده است

خوش خلق ادامه داد: یک پنجم  پیک کشور در برق منطقه ای تهران قرار دارد که ۸۰ درصد آن در داخل تهران می باشد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های در حال اجرای این شرکت، گفت: بعد از پیک هر سال برنامه ریزی برای سال آینده انجام می شود که طی سه سال گذشته  ۵۰ تا ۸۰ پروژه در برق تهران تعریف و به انجام رسیده است.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران ادامه داد:  براي این پروژه ها بالغ بر ۲ هزار میلیارد هزینه شده که ۳۸ درصد به ظرفیت برق منطقه تهران افزوده است.

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: