اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها سرآغاز تحول‌های نوآورانه هستند گفت:نوآوری برآمده از دل مراکز نوآوری و ناحیه های نوآوری شهرها را متحول می‌کند و مفهوم شهر هوشمند را تحقق می‌بخشد.

ستاری:هوشمندسازی شهرها با ایجاد مراکز نوآوری

به گزارش عصرپرس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در مراسم افتتاح پنج مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان از وظایف ما به شمار می‌رود، افزود: زمانی تیم‌های فناور به دنبال سرمایه‌گذار بودند، ولی در حال حاضر با راه‌اندازی مراکز نوآوری، سرمایه‌گذاران به سراغ تیم‌های فناور می‌روند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در این مراسم، از نقش مهم و اثربخش مراکز نوآوری در رساندن ایده ها به بازار و خلق ارزش افزوده گفت و بیان کرد:  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور خود نوعی حمایت زیرساختی از توسعه زیست بوم نوآوری انجام می دهد تا از راه  تقویت تیم های نوآور، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها شاهد تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری باشیم.

ستاری در ادامه با اشاره به استقبال دانشجوها از این فضا و تکمیل شدن برخی از این مراکز نوآوری، شکل گیری تحول جدی در دانشگاه ها را نشان می دهد گفت:فضای نوآوری و اقتصاد دانش بنیان به تازگی در کشور به راه افتاده اما در همین زمان کوتاه تحولات اجتماعی و فرهنگی درخور توجهی را رقم زده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان، سرمنشا پیشرفت های جدی کشور در حوزه های گوناگون است گفت:  دانشگاه ها با نوآوری دانشگاهیان، به عنوان جز جدایی ناپذیر و اثرمند زیست بوم نوآوری، این پیشرفت را جامه عمل می پوشانند.  همچنین مراکز نوآوری و ناحیه های نوآوری در دل شهرها،  باعث تحقق ایجاد شهر هوشمند می شوند و ظرفیت پایتخت برای واقعیت بخشیدن به این موضوع فوق العاده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: