اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حتی یک مورد صندلی فروشی هم در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم رخ نداده است، گفت: این موضوع باید از جانب مسئولان وزارت بهداشت پاسخ داده شود.

حتی یک مورد صندلی فروشی هم در وزارت علوم رخ نداده استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در درباره موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های تراز اول کشور، عنوان کرد: نقل قول‌هایی در این باره از من منتشر شده که به درستی نقل قول نشده است.

درباره صندلی فروشی از وزارت بهداشت سئوال شود

در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوطه برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: به این دلیل که موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، بهتر است  مسئولان وزارت بهداشت در این باره پاسخگو باشند.

وی با استناد به اظهارات مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، ادامه داد: بر اساس اظهارات این مقام مسئول، آنچه رخ داده به این دلیل بوده که در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوطه برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است که اگر در این باره از وزارت بهداشت سئوال شود، پاسخ دقیق تری خواهند داد.

ظرفیت در وزارت علوم بسیار بیشتر از داوطلبان است

غلامی در پاسخ به این سئوال که حتی یک مورد هم، از پدیده صندلی فروشی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم نبوده است، تأکید کرد: قطعا این موضوع حتی یک مورد هم در دانشگاه‌های دولتی رخ نداده است چراکه ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از داوطلبان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این ترتیب اکثر دانشجویان در رشته‌هایی که علاقه مند هستند، تحصیل می‌کنند و رقابت فقط در برخی از رشته‌ها آن هم در 10 تا 15 دانشگاه‌ برتر کشور است؛ بنابراین این رقابت با اولویت تحصیل برخی از دانشجویان در محل زندگی خود، و اولویت‌های دیگر توزیع می‌شود و به همین دلیل صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: