اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 17 October 2019
مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:
مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: کشورهای بسیار زیادی هستند که به دلیل عدم وجود منابع کافی، در رنج و مصیب به سر می برند و باید از این کشورها دست گیری کنیم؛ ضرورت دارد کشورهایی که منابع بیشتری در اختیار دارند، به کمک این کشورها بروند.
کمک کنید که جان انسان ها را نجات دهیم کمک کنید که جان انسان ها را نجات دهیمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، احمد المنظری در مراسم اختتامیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی، اظهار کرد: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این اجلاس تشکر می کنم. 

وی افزود: اراده و توان برای ادامه مسیر  برگزاری اجلاس های بعدی، قوی تر است و مردم از ما انتظار دارند که به فکر سلامت آنها باشیم. 

  المنظری ادامه داد: درحال حاضر، ابزارهای زیادی در اختیار ما قرار دارد و ما می توانیم با استفاده از این ابزارها به وظایف خود عمل کنیم، یکی از این ابزار علم و دانش است و باید علم و اطلاعات خود را همواره به روز کنیم.

وی گفت: دومین ابزار، همکاری، هماهنگی و مشارکت و ابزار سوم خوشبینی و امید است. با این سه مورد هر کاری را می توان انجام داد و به ثمر رساند. حتی اگر تلاش های ما 99 درصد باشد، کافی نیست. ما باید 100 درصد توان خود را به کار گیریم تا انسان ها را نجات دهیم. بنابراین، شهروندان از ما انتظار دارند که این کارها را برای آنها انجام دهیم. موسسات ملی و بین المللی باید به یکدیگر کمک کنند تا به اهداف خود در حوزه سلامت نایل شویم.

مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: اگر به صورت میدانی گزارش بگیریم، خواهیم دید که چه تعداد انسان از بیماری رنج می برند، این موضوع در درجه اول دلسرد کننده است، اما باید به راه خود ادامه دهیم و با این چالش ها روبرو شویم تا بتوانیم برای آنها راه حل پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: هرشب که می خواهم بخوابم، به این موضوع فکر می کنم که فردا صبح باید به موفقیت جدیدی دست پیدا کنم؛ اگر در نهاد انسان ها امید وجود داشته باشد، به هرآنچه بخواهند، می رسند. 

وی با بیان اینکه باید روز به روز بیشتر در حوزه سلامت موفق شده و به سوی توسعه و پیشرفت رویم، گفت: در سال های اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه سلامت بوده ایم. امروز که نتایج سال گذشته اجلاس را بررسی می کنیم، می بینیم که در طی این یک سال، به موفقیت ها و ایده های خوبی دست پیدا کرده ایم. این اتفاق خوب در سال آینده نیز رخ می دهد و در سال آینده نیز شاهد دستاوردها و ایده های بهتری خواهیم بود. از همکاران خود به دلیل نوآوری هایی که در این اجلاس داشتند، تشکر می کنم. با ایده های نوآورانه مطرح شده، در آینده، راه روشن تری خواهیم پیمود. 

مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: کشورهای بسیار زیادی هستند که به دلیل عدم وجود منابع کافی، در رنج و مصیب به سر می برند و باید از این کشورها دست گیری کنیم؛ ضرورت دارد کشورهایی که منابع بیشتری در اختیار دارند، به کمک این کشورها بروند. آنها به کمک شما نیاز دارند و لطفا به آنها کمک کنید. سازمان جهانی بهداشت مساعدت های خود را ارائه می دهد، اما کشورها نیز باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

 المنظری در پایان عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا کودکان را از بیماری و مرگ نجات دهیم. در حال حاضر، قوانین و سیاست ها موجود است و زمان اجرایی شدن آنها از سوی وزرای بهداشت فرارسیده است. البته گاهی اوقات کنترل اوضاع در دستان شما نیست، اما می توانید حتی یک اقدام در مسیر اجرایی شدن سیاست ها انجام دهید. به ما کمک کنید که جان انسان ها را نجات دهیم. اجازه دهید، با همکاری کشورهای منطقه، به توسعه و پیشرفت فکر کنیم. البته برگزاری اجلاس های سالانه نیز به منظور ایجاد همدلی بین کشورها است

نام:
ایمیل:
* نظر: