اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 14 October 2019
شهردار تهران عنوان کرد:
شهر دار تهران با بیان اینکه تعداد روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا درتهران به صفر رسیده است، گفت: علت این بهبود، ریزش گسترده باران، افزایش کیفیت سوخت تحویلی وزارت نفت و بهبود سیاست های ترافیکی و راهور بود.

تعداد روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا درتهران به صفر رسیده است

به گزارش خبرنگار عصرپرس، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش پوشش همگانی سلامت با بیان این که  در سال قبل تعداد روزهای خطرناک از نظر هوا در تهران کاهش یافت، افزود: تعداد روزهای ناسالم برای افراد حساس هم کمتر شد. تعداد روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا هم صفر شد و  علت این بهبود، ریزش گسترده باران، افزایش کیفیت سوخت تحویلی وزارت نفت و بهبود سیاست های ترافیکی و راهور بود.

حناچی با بیان این که سال قبل بیش از دو میلیون معاینه فنی در تهران داشتیم که در کنترل ذرات معلق بسیار موثر بود، افزود: 4.2  میلیون وسیله نقلیه در تهران داریم که ۸۰ درصد  آنها خودروهای سبک و ۱۸ درصد  موتورسیکت هستند.

شهردار تهران در ادامه یاد آور شد: طبق مصوبه اخیر دولت قرار شد برای تولید برق از پسماند به قیمت واقعی تر از بخش خصوصی این برق خریده شود.

حناچی گفت: تلاش زیادی برای کنترل پسماندهای بیمارستانی شده اما کافی نیست. در این زمینه نیازمند همکاری‌های بیشتری از سوی وزارت بهداشت هستیم.

شهردار تهران در ادامه همچنین گفت: با وجود تحت فشار بودن از نظر اقتصادی، از تخریب باغات در تهران جلوگیری کردیم.

حناچی در پایان گفت: حدود ۷۰ درصد یکی از بزرگترین پادگان‌های شهر تهران در یکی از ارزشمندترین نقاط شهر را با حمایت نیروهای مسلح برای شهر تهران گرفتیم که خبر بسیار مهمی است.


 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: