اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 05 October 2019
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خبر داد؛
رئیس سازمان اورژانس کشور بااشاره به حضور ۳۶۰۰ نیروی درمانی و به کارگیری تجهیزات کامل اورژانس در مرزها جهت ارایه خدمت به زائران اربعین حسینی، گفت:همه مرزهای شرقی کشور که میزبان زائران کشورهای پاکستان و افغانستان هستند و مرزهای شمالی کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار دارند.

اعزام کلینیک‌های سیار با ۳۵۰ متخصص داوطلب به کشور عراق

به گزارش خبرنگار عصرپرس:پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری به مناسبت اربعین حسینی گفت: کادر درمانی ایران که به کشور عراق اعزام شده است براساس تفاهم نامه میان وزارت بهداشت ایران و عراق علاوه بر موکب‌های سلامت و مراکز ویژه ایران، در بیمارستان‌های عراق نیز مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: متخصصان ایرانی قلب، زنان، مغز و اعصاب، عمومی، جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی و ریه با استقرار در بیمارستان‌های کشور عراق به تمام زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

کولیوند اظهار داشت: برنامه های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ بر اساس اصول و سیاست های حاکم بر مراسم اربعین از جمله نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات، هماهنگی و ترویج فرهنگ اربعین است.

وی با اشاره به اهداف تخصصی کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی ادامه داد: برقراری پوشش مناسب جاده های مواصلاتی کشور از مرزهای پاکستان و افغانستان تا نقاط مرزی غربی توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام می شود.

رییس کمیته  بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی توضیح داد: ستاد مرکزی اربعین از کار گروه‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن کار گروه‌ها، کمیته بهداشت و درمان است که با تمام ارگان‌ها از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، بهزیستی، تامین اجتماعی و شهرداری جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم با کمک هم، اربعین امسال را به خوبی پوشش بدهیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ اضافه کرد: کادر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و همچنین بهداشت و سلامت(محیط و تغذیه) ایران نیز با کارت شناسایی وزارت بهداشت عراق در مسیرهای راهپیمایی، کنترل سلامت زائران را با همکاری کشور میزبان انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امسال با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی منابع انسانی و پشتیبانی نیز افزایش یافته است، گفت: در برخی منابع ۲۰ تا ۲۵ درصد و در برخی دیگر از منابع تا ۴۰ درصد افزایش داشته ایم.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی گفت: برای مراسم پیاده روی اربعین تعداد هزار و ۱۰۰ دستگاه اورژانس زمینی در نظر گرفته شده که این تعداد در مقایسه با سال گذشته به اندازه ۲۰۰ دستگاه افزایش داشته است.

کولیوند اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵ فروند بالگرد برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفته که در مقایسه با سال گذشته پنج بالگرد به اورژانس هوایی و ۹ اتوبوس آمبولانس به ناوگان زمینی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای مراسم اربعین امسال تعداد پنج دستگاه خودروی ارتباطات و چهار دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار در نظر گرفته است تا در صورت نیاز به عنوان پشتیان به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی خدمت رسانی کنند.

کولیوند خاطرنشان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین امسال تعداد ۱۷ هزار نفر نیروی عملیاتی فوریت های پزشکی در کل کشور درگیر عملیات بزرگ اربعین حسینی و خدمات رسانی به زائران سالار شهیدان هستند که از این تعداد سه هزار  و ۶۰۰ امدادگر اورژانس ۱۱۵ به مرزهای کشور اعزام می‌شوند.

وی از آماده باش ۶ بیمارستان‌ و ۴۱۲ تخت بیمارستانی در مرزها برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: سازمان اورژانس کشور تعداد ۹ بیمارستان سیار و ۳ کلینیک سیار  برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال راه اندازی می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به تعداد بیمارستان های مرزی و بیمارستان های پشتیبان در سایر استان ها برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ۶ بیمارستان‌ در خط مرزی و ۹۱ بیمارستان‌ پشتیبان کننده برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفتیم که از این تعداد ۲۲ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه اول و ۶۹ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه دوم هستند.

وی افزود: همچنین ۴۱۲ تخت‌ در بیمارستان‌های خط مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده و ۱۸۲ تخت‌های به بخش های فوریت های پزشکی CCU و ICU و اورژانس این بیمارستان ها اضافه کرده ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امکان وقوع حوادث غیرمترقبه و حملات شیمیایی و بیولوژیکی همیشه وجود دارد، تصریح کرد: باید پدافند غیرعامل همیشه آماده باش باشد و  از این رو ۲۰ دستگاه آمبولانس‌ و چهار بیمارستان ویژه حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی CBRNE در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در آماده باش کامل قرار دارند.

 



خرنگار:پویامرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: