اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 14 December 2016
آيت الله مکارم شيرازی با اشاره به عملکرد پليس فتا در خصوص برخورد با جرايم سايبري، بر لزوم راه‌اندازی و تقويت شبکه ملی مجازی تاکيد کرد.

سرویس اجتماعی عصرپرس: آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی در جمع تعدادی از اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه بايستي يک شبکه ملي قوي در حوزه فضاي مجازي که جوابگوي نيازهاي مشروع است در اختيار مخاطبان بگذاريم تا مشکلات رفع شود، اظهار کرد : متاسفانه در شرايط امروزي در فضاي مجازي ، شبهات ديني ،توهين به تمام مقدسات و مسائل مربوط به انحرافات جنسي و ... مشاهده مي‌شود که در اين رابطه با وزير ارتباطات و ديگران صحبت‌هايي داشتم و قول‌هايي در اين زمينه داده شد.

وی به فتح الفتوح پليس فتا در خصوص برخورد با جرايم سايبری اشاره و بيان کرد: اين به تنهايي کافي نيست و در واقع درمان درد فضاي مجازی، راه‌ اندازی و تقويت شبکه ملي اطلاعات است و بايستي پهنه وسيع تلگرام و اينستاگرام را به اين شبکه بدهند و در نهايت مي توان يک شبکه ملي قوي که جوابگوي نيازهاي مشروع است در اختيار مخاطبان گذاشت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، آيت‌الله مکارم شيرازی با اشاره به اينکه فضاي مجازی نيز می‌تواند بستر آموزش‌های خوبی هم باشد، خاطرنشان کرد: البته شبکه‌هايي مثل شبکه ولايت مي‌تواند خلاءهايي را پر کند و بايد کارهاي مشابه انجام شود تا بتوان نيازها را برطرف کرد و با تدبير جلوي بعضي از مفاسد را در اين فضا گرفت که اين امر نيازمند سرمايه‌گذاري است.

آيت الله مکارم شيرازي فرهنگ را اساس اصلاح جامعه عنوان و بيان کرد: بسياري از مشکلات و پرونده‌هايي که در دستگاه قضا متراکم شده، غالباً از اين فضا سرچشمه مي‌گيرد و مشکل دنياي امروز، مشکل فرهنگي است.

مرجع تقليد شيعيان با تاکيد بر لزوم توجه به نحوه فعاليت رسانه‌ها گفت : اگر کار فرهنگي قوي در حوزه فضاي مجازي، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها مخصوصاً رسانه ملي بيشتر انجام شود، خيلي از مسائل اصلاح خواهد شد.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: