اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 26 August 2019
دبیر انجمن علمی داروسازان ایران
دبیر انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه امروز حفظ شرایط داروسازی در ایران نتیجه جهاد داروسازان کشور است، گفت: داروسازان ایرانی در زمان جنگ و تحریم ها توانستند با نیاز عظیم داروی کشور ۹۰ درصد دارو ها را تامین‌کنند.

تامین ۹۰ درصد داروهای کشور در زمان جنگ و‌تحریم ها توسط داروسازان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، حمید خوئی دبیر انجمن علمی داروسازان ایران در اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که به مناسبت روز داروساز و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: امروز تکرار همان جهاد زمان جنگ می باشد و داروسازان در شرایط اقتصادی کشور ده سال شرایط عرضه دارو را تغییر ندادند و با همان تعرفه ها به ارائه خدمات می پردازند.

وی در ادامه با اشاره به سه مشکل اساسی داروسازان کشور، گفت: همواره این  موضوع مطرح می شود که کیفیت داروهای ایرانی پایین است در حالی که ۱۰ سال قیمت دارو را ثابت نگه داشته و داروسازان را خفه نموده اند، کیفیت هزینه دارد.

وی ادامه داد: دولت چه گامی برای ارتقا کیفیت برداشته است جز اینکه تعرفه ها را ثابت نگه دارد.

خوئی دومین مشکل داروسازان را واردات بی رویه دارو دانست و‌گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولیدات داروی داخلی با واردات بی رویه دست تولیدکنندگان را بسته اند.

دبیر علمی انجمن داروسازان ایران در ادامه با بیان اینکه همواره این ایراد به داروخانه ها گرفته می شود که به جای ارائه خدمت اقدام به فروش مکمل تا و وسایل آرایشی می کنند، گفت: داروخانه های کشور برای زنده ماندن نیازمند فروش مکمل ها ‌مواد آرایشی بهداشتی هستند که در صورت حمایت دولت و ایجاد بسترهای لازم آنها نیز به ارائه  خدمت می پردازند.

وی در ادامه گفت: چگونه می توان در این شرایط اقتصادی کشور و با حاشیه سود ۵ درصدی مالیات ۱۵ درصدی پرداخت کرد و علاوه بر آن نیز انتظار کیفیت داشت؟

خوئی در ادامه خطاب به دکتر نمکی وزیر کشور گفت: مطالبه جامعه داروسازان از وزارت بهداشت این است که شرایط به گونه ای فراهم شود که با تعرفه منطقی ،داروسازان از دغدغه اقتصادی داروخانه ها رها شده و به خدمت رسانی بپردازیم.

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: