اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۸ - 01 July 2019
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین پنج دانشگاه
با انعقاد تفاهم‌نامه بین پنج دانشگاه سطح یک کشور، اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل راه‌اندازی شد.

اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل راه‌اندازی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل، ۷ تیر ۱۳۹۸ با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین پنج دانشگاه سطح یک کشور راه‌اندازی شد.

با توجه به اهمیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های سطح یک کشور در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان ملی و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضا در حوزه‌های مرتبط با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که با دانشگاه‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل، بین دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز تشکیل و راه‌اندازی شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، حضور اعضا در نمایشگاه‌های بین‌المللی علمی و فناوری به صورت مشارکت متوازن مالی و علمی؛ تأسیس شبکه اطلاعات بین‌المللی میان اعضا برای مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل؛ تبادل دانشجو، مدرس و پژوهشگر بین‌المللی و همکاری در حوزه‌های آموزش‌های آزاد از جمله مأموریت‌های این اتحادیه است.

هم‌چنین همکاری در آموزش و بازآموزی زبان و ادبیات فارسی به غیر فارسی زبانان؛ همکاری در تأسیس شبکه آموزش مجازی بین‌المللی؛ همکاری در تأسیس شعبه و دفتر مشترک در خارج از کشور؛ مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل؛ همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو، همکار و متخصصان بین‌المللی را می‌توان از دیگر مأموریت‌های این اتحادیه برشمرد.

تفاهم‌نامه اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل بین دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز؛ دکتر هوشنگ طالبی حبیب‌آبادی؛ رئیس دانشگاه اصفهان و دکتر حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز به امضا رسید.

ششمین جشنواره دفاع از طرح های کارشناسی دانشجویی در دانشگاه تهران

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ششمین جشنواره دفاع از طرح های کارشناسی دانشجویی را برگزار می‌کند.

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در جهت رسالت اجتماعی خود و برنامه سوم دانشگاه، ششمین جشنواره دفاع از طرح های کارشناسی دانشجویی را در قالب ارائه پوستر برگزار می‌کند.

تسهیل آگاهی ذی‌نفعان از دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده و دانش‌آموختگان آن و هم‌چنین گسترش تعامل دو سویه با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، فناوران و فعالان صنعتی برتر کشور در جهت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را می‌توان از اهداف این جشنواره برشمرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی ece.ut.ac.ir/projectday مراجعه کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: