اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 11 December 2016
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان خبر داد:
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شهرستان بندرعباس خبر داد.

سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری سرپرست پلیس فتا هرمزگان در ارتباط بااین موضوع گفت‌: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی پیگیری موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا وی افزود: طبق اظهارات شاکی، فردی ناشناس با در اختیار گرفتن آی‌دی شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر خصوصی وی را در فضای مجازی انتشار داده بود که موجب هتک حیثیت و آبروریزی شاکیه شده بود.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه پلیس به افراد سودجو و فرصت طلب اجازه نمی‌دهد در فضای مجازی موجب سلب و آرامش مردم شوند، گفت: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگر‌دهای خاص پلیسی فرد مظنون را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

سرهنگ افتخاری در تشریح این خبر بیان کرد: در بازجوئی اولیه از متهم، وی به بزه انتسابی معترف و گفت که از دوستان دوران دبیرستان شاکیه می‌باشد و رمز عبور مربوط به صفحه شبکه اجتماعی وی را در اختیار داشته که به دلیل اختلاف با شاکیه با همکاری احدی از دوستانش تصاویر خصوصی وی را منتشر نموده بود.  

این مقام انتظامی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده دوست متهم نیز به این پلیس احضار و از وی در خصوص موضوع پرونده تحقیق و نامبرده نیز به بزه انتسابی خود معترف گردید.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی گسترده درخصوص عدم واگذاری رمزهای عبور به افراد حتی آشنایان ولی متاسفانه همچنان شهروندان رمزهای خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند که این امر موجب سوء استفاده از آنها می‌شود.

در پایان سرهنگ افتخاری افزود: شهروندان در صورت مواجه با افراد مشکوک و همچنین جهت اطلاع رسانی جرایم در فضای مجازی می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری قسمت گزارش مردمی اعلام نمایند.

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: