اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 26 June 2019
با امضای تفاهمنامه ای؛
بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان مرکز آبانیرو پژوهشگاه نیرو و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله شد، شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق محقق می‌شود.

شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق کلید خورد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، امیر فرهادی رئیس مرکز آبانیرو در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: پژوهشگاه نیرو سابقه طولانی در زمینه آزمون، بازرسی و استاندارد تجهیزات صنعت برق دارد، اما ارزیابی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق وظیفه جدیدی است که به مرکز آبانیرو محول شده است.

وی افزود: جلسات مختلفی در این باره برگزار شد که در نهایت تصمیم بر تشکیل مدیریت برنامه‌ریزی و تایید صلاحیت آزمایشگاه­‌های صنعت برق و انرژی گرفته شد.

رئیس مرکز آبانیرو با بیان اینکه نیاز به شبکه‌سازی در آزمایشگاه‌های صنعت برق احساس می‌شد، ادامه داد: با توجه به عملکرد شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد که با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این کار دنبال شود.

"رضا اسدی‌فرد" مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه به ارائه تاریخچه‌ای از روند شکل‌گیری شبکه پرداخت و گفت: بیش از یک دهه از تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌نانو می‌گذرد که چند سالی است با تغییر دامنه کاری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این شبکه کارشناسان دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و شبکه سعی داشته تا با ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی، انگیزه‌های کارشناسان را ارتقا دهد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی دستگاهی از دیگر فعالیت‌های شبکه راهبردی است که به ارتقای تخصص کارشناسان دستگاه‌ها منجر شده است.

اسدی‌فرد در ادامه افزود: تجربه موفق کسب شده در شبکه آزمایشگاهی یک تجربه خوب برای کل کشور است و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبکه‌سازی آزمایشگاهی مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو باشیم.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه فصل جدیدی در همکاری‌های بین سازمانی ایجاد می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: