اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 10 December 2016
پلیس فتا خراسان شمالی خبر داد:
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها به دلیل اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان هشدار داد و از آنان خواست در صورت سپردن کارت عابربانک خود به دیگران پس از دریافت آن حتما زمر اول و دوم آن را بلافاصله تعویض نمایند.

سرویس اجتماعی عصرپرس: رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها به دلیل اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان هشدار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ پاسدار علی اعتمادی اظهار کرد: متاسفانه برخی شهروندان هنوز در نگهداری از اطلاعات بانکی خود سهل انگاری می‌کنند و این سهل انگاری باعث سوء استفاده افراد مجرم از اطلاعات بانکی آنها می‌شود.

 وی با اشاره شکایت یکی شهروندان در خصوص برداشت غیر مجاز بانکی افزود: این فرد با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و اعلام نمود مبلغ 5 میلیون 460 هزار  ریال از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشته شده است.

 سرهنگ اعتمادی ادامه داد: با توجه به اظهار شاکی رسیدگی به این پرونده در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت. در اقدامات اولیه و با توجه به همکاری بانک‌های عامل کلیه تراکنش‌های حساب شاکی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص گردید فرد خاطی مبلغ فوق را در چندین مرحله و به روش‌های گوناگون مانند خرید شارژ، خرید اینترنتی و... از حساب شاکی خارج نموده است .

 وی افزود: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده کارشناسان این پلیس اقدامات بعدی را در جهت شناسایی متهم انجام داده و فرد مرتبط با پرونده شناسایی گردید که با همکاری شاکی مشخص شد متهم پرونده از آشنایان شاکی و ساکن شهرستان مشهد می‌باشد. پرونده متشکله به همراه مستندات جهت رسیدگی و طی مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی استان ارسال گردید.

 سرهنگ اعتمادی ضمن هشدار به شهروندان توصیه نمود: در هنگام خرید از مغازه‌ها رمز بانکی خود را شخصاً وارد دستگاه کارت خوان نمایید و از گفتن آن به فروشنده و دیگران خودداری نمایید.

 وی با بیان اینکه به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران نگذارید، گفت: در صورت مجبوری و گذاشتن کارت بانکی در اختیار دیگران یا اعلام رمز بانکی آن به دیگران حتما در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم نمائید.

سرهنگ اعتمادی در پایان گفت: پلیس فتا ضمن صدور هشدارها و راهکارهای پیشگیرانه جرایم اینترنتی به عموم شهروندان عزیز، همواره آماده دریافت گزارشات و شکایات ومشاوره به شهروندان در حوزه فضای سایبر از طریق وب سایت Www.Cyberpolice.ir می باشد.

 

 پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: