اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 27 April 2019
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هر بانوی ایرانی حق داشتن یک مامای خانواده را دارد، گفت: ماماها با حضور پررنگ خود در مدارس می توانتد در پیشگیری از رفتار های پرخطر تاثیر گذار بوده و با همراهی آموزش و پرورش این گام اساسی را برای خود مراقبتی دانش آموزان داشته باشند .
هر بانوی ایرانی حق داشتن یک مامای خانواده را دارد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، فریده اولاد قباد رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهاني مامایی گفت: حضور پررنگ ماما ها در شرایط بحرانی جای تقدیر دارد و در بازدید های انجام شده در مناطق سیل زده نقش ماماها قابل مشاهده بود.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:  ماماها در بحران همیشه دغدغه‌مند بودند و به دختران و مادران باردار خدمت رسانی می‌کردند، چرا که اغلب بانوان به دلیل حجب و حیا به پزشکان مرد مراجع نمی‌کنند. 

وی با اشاره به وجود بند ترویج زایمان طبیعی در ماده 74 برنامه ششم توسعه، یادآور شد: به عنوان یک بانو و مادر همیشه موافق و مروج زایمان طبیعی بوده ام چون جامعه به مادران و زنان سالم نیاز دارد.

 اولادقباد، از تولد به عنوان موهبت الهی یاد کرد و افزود: تولد در دستان ماماها به عنوان ودیعه الهی به خانواده‌ها و مادران تقدیم می شود.

 عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: پیگیری اجرایی شدن سیاست های جمعیتی و سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه ترویج زایمان طبیعی بسیار مهم است و امیدواریم که با تعامل سازنده بین دولت و مجلس شاهد اجرایی شدن این سیاست ها باشیم.


وی با اشاره به کمبود ماما در کشور گفت: چالش اشتغال ماما در کشور وجود دارد و ما با کمبود ماما در کشور روبه رو هستیم و همچنین شیفت های فشرده ماماها را باید با جذب ماما کاهش دهیم.

اولاد قباد مشکلات بیمه‌ای را یکی از چالش‌های ماماها دانست و گفت: ماماهایی که در مراکز درمانی و مطب‌ها خدمت رسانی می‌کنند با بیمه ها دچار مشکلاتی هستند که باید این مشکل حل شود. 

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر بانوی ایرانی این حق را دارد که دارای مامای خانواده باشد چرا که دختران باید نقض مادر و همسری را ایفا کنند و ماماها باید در مدارس ایفای نقش مادری و همسری را با طرح های خود مراقبتی  ارایه کنند و بتوانیم این گام اساسی را برای خود مراقبتی برداریم.

وی افزود: ما باید دختران را در کنار مادران قرار دهیم چون پیشگیری مهمتر از درمان است و با پیشگیری از رفتارهای پر خطر با آسیب‌های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم بود.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم وزارت بهداشت بتواند ماده ٧۴ قانون ششم توسعه را به نحوی احسن در همه کشور اجرایی کند.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: