اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 27 April 2019
وزیر بهداشت تاکید کرد:
وزیر بهداشت تاکید کرد:  سیاست ما هر خانه یک پایگاه سلامت باشه  که ماماها در انتقال این دانش به زنان خانواده به عنوان هسته مرکزی نقش تاثیرگذاری در ایجاد این پایگاه ها دارند.
سیاست ما در وزارت بهداشت هر خانه یک پایگاه سلامت است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش روز جهانی مامایی با اشاره به سیل اخیر در کشور و نقش ماماها در این ایام گفت: در سیل اخیر هر زمان که تلاش همکاران خود را در حوزه پزشکی می دیدم می‌خواستم که بخاطر تلاش این عزیزان زانو زده و از تمامی خدمات آنها تشکر کنم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه در سفرهای وزیر بهداشت عراق و پاکستان ایران به عنوان الگو برجسته مطرح شده و مامایی وبهورزی در صدر آنها بود.

نمکی گفت: در اردیبهشت سال 93 زایمان طبیعی به عنوان یک حرکت شروع شده و توفیقاتی را نیز به دست آورده‌ایم به عنوان وزیر بهداشت چه انتظاری از آینده مامایی کشور دارم این است که در آموزش دانشگاه‌های مامایی یک بازنگری داشته باشند و مهارت های فراتر از خدمت را اعمال کنند. 

وی افزود: در برنامه توسعه نظام سلامت تلاش ما 60 درصد زایمان طبیعی در کشور است که تا حدودی توانسته ایم موفق عمل کنیم .

وزیر بهداشت با بیان اینکه ماماها باید به عنوان ارائه دهنده خدمت حضور داشته باشند، گفت: نیازمند تقویت پایه های آموزشی و تقویت مهارت آموزی است .

نمکی گفت: از مهم ترین اقدامات آینده وزارت بهداشت رفع دغدغه مقام معظم رهبری در رشد جامعه است و تمام تلاش خود را برای رشد جامعه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولین گام در رشد جامعه در طرح ملی مراقبت قبل ، حین و بعد از زایمان است که  کودکان و مادران در سلامت کامل باشند .

وزیر بهداشت دومین گام افزایش جمعیت را ترغیب افراد را به فرزند آوری دانست و گفت: باید ماماها نسبت به ترغیب مادران در فرزند آوری و درمان ناباروری اقدام نموده و در آینده بتوانیم ناباروری را  به صورت رایگان درمان کنیم.
 
نمکی گفت: اگر آهنگ رشد زیر ساخت های کشور متناسب با رشد جمعیت نباشد دچار مشکل خواهیم شد و باید حتما در همه زیر ساخت ها اشتغال، مسکن و ... تلاش کنیم و زیر ساخت متناسب با رشد جمعیت را فراهم کنیم .

وی ادامه داد: ماماها به عنوان یک رکن مهم جامعه در نقش آفرینی نظام سلامت تاثیر دارند و ما نیز در توسعه زیر ساخت های نظام سلامت در حال بازنگری هستیم .

وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا فارغ التحصيلان مامایی بیکار نداشته باشیم، افزود: سیاست ما هر خانه یک پایگاه سلامت است که ماماها در انتقال این دانش به زنان خانواده نقش اساسی دارند و به عنوان هسته مرکزی آموزش به خانم ها کمک شایانی به ایجاد پایگاه سلامت خانواده دارند.


خبرنگار: پروین مرادی 


نام:
ایمیل:
* نظر: