اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - 01 December 2016
خبردار شدم که آقای دکتر ظریف, وزیر محترم امور خارجه در آینده ای نزدیک به هند سفر خواهند کرد. امیدوارم در میان مشغله فراوان کاری فرصتی برای گفتگو درباره پرونده من برایشان فراهم شود.

سرویس اجتماعی عصرپرس: نرگس کلباسی اشتری هنوز در گیر و دار پرونده پیچیده‌اش قرار دارد. خبرها حاکی از مداخله پلیس و نهادهای قدرتمند ایالت اودیسا برای محاکمه مجدد این بانوی ایرانی است. نرگس در آخرین پست تلگرامیش از دکتر ظریف که در آینده‌ای نزدیک از هند دیدار می‌کند یاری خواست.

او نوشت: «خبردار شدم که آقای دکتر ظریف, وزیر محترم امور خارجه در آینده ای نزدیک به هند سفر خواهند کرد. امیدوارم در میان مشغله فراوان کاری فرصتی برای گفتگو درباره پرونده من برایشان فراهم شود. در این مدت مجموعه وزارت امور خارجه و بویژه سفارت و کنسول حیدرآباد بزرگوارانه و مهربانانه نهایت همراهی را با من داشتند و قدردان این عزیزان هستم و خواهم بود اما آنچه که از شرایط پیداست ظاهرا مقامات هندی در سطح محلی قانون ستیزتر از آن هستند که بر پایه عدالت و انصاف عمل کنند. شاید حضور آقای ظریف آخرین امید من باشد... امید به خدا.»

در همین رابطه جمعی از فعالان مدنی اصفهان در نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواهان کمک او برای پیگیری وضعیت نرگس کلباسی اشتری شدند.

متن نامه این فعالان به این شرح است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً همانطور که مستحضر هستید خانم نرگس کلباسی اشتری, بانوی جوان نیکوکار ایرانی که شش سال پیش با ترک زندگی در غرب عازم هندوستان شد و زندگی خود را وقف کودکان و مردم بی خانمان در فقیرترین استان هندوستان نمود, چندیست که اسیر مافیای قومی در شهر رایاگادا در استان اودیسا هندوستان شده است. عده ای از مردمان ناسپاس آن منطقه با حمایت زورمندان محلی به قصد تصرف آنچه که او در این سالها برای فقرا ساخته اقدام به پرونده سازی و مشکل تراشی برای ایشان کرده اند.

نرگس, دختر جوان ایرانی زاده اصفهان نه یک شهروند عادی که سفیر مهربانی ایرانیان در کشوری غریب نیازمند کمک همه ایرانیان است.

اینجانبان به عنوان جمعی از کوشندگان اجتماعی اصفهان ضمن قدردانی از تلاش هایی که تا امروز برای کمک به نرگس ایران توسط مجموعه وزارت امورخارجه و بویژه سفارت ایران در هندوستان صورت گرفته است از جناب عالی به عنوان وزیر امور خارجه کشور و مردی که در سالهای گذشته همواره حامی حقوق ایرانیان خارج از کشور بوده اید و پیروز نشست ها و گفتگوهای بین المللی بوده اید تقاضا داریم با حساسیت ویژه پرونده نرگس کلباسی اشتری را پیگیری نمایید و از تمام ظرفیت های دیپلماتیک برای تاباندن خورشید عدالت بر پرونده قضایی نرگس بهره بگیرید تا سفیر مهر ایرانیان به سلامت از این مهلکه نجات یابد.

با تجدید احترام و ادب

جمعی از کوشندگان اجتماعی اصفهان

پایان/


نام:
ایمیل:
* نظر: