اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
نخستین و بزرگ‌ترین پردیس مغز و علوم شناختی در خاورمیانه با حضور معاون اول رییس جمهوری، در هفته آگاهی از مغز در باغ کتاب تهران افتتاح شد.

نخستین پردیس مغز خاورمیانه در باغ کتاب تهران افتتاح شد

به گزارش عصرپرس، نخستین و بزرگ‌ترین پردیس مغز و علوم شناختی در خاورمیانه با عنوان «پردیس مغز من» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ کتاب تهران افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری در این مراسم گفت: علوم شناختی جز رشته‌هایی است که کشور‌های دیگر در آن سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند. این رشته در بخش‌های مختلفی تاثیرگذار است و در بخش‌های دفاعی، سلامت و پزشکی کاربرد دارد.

همچنین سورنا ستاری در ادامه این مراسم گفت:حوزه‌هایی مانند حوزه علوم شناختی، قدرت و آینده اقتصاد کشورهاست و در ایران نیز «پردیس مغز من» از سوی ستاد علوم شناختی و با همکاری وزارت خانه‌های علوم و بهداشت، به منظور آشنا کردن نسل جوان با عملکردهای مغز راه‌اندازی شده است.

«پردیس مغز من» نتیجه کار تحقیقاتی و بررسی پردیس‌های مختلف در دنیاست که ظرف یکسال گذشته طراحی و در پنجمین روز از هفته آگاهی از مغز در باغ کتاب تهران به بهره برداری رسید. این پردیس اولین مرکز علم ایران در حوزه مغز و علوم شناختی است. این مرکز علمی از پنج بخش؛ ساختار مغز، مغزهای متفاوت، مغز سلولی، مغزهای آینده و بخش شناختی تشکیل شده و با ۱۹ ابزار و تجهیزات شامل؛ سنجش اعصاب، شبیه‌ سازی ام آر آی، بازی‌های شناختی، مغز شفاف، سیستم بینایی، تاریخچه شناخت مغز و دیگر حوزه‌های علوم اعصاب شناختی و دانش شناختی راه اندازی شده است.

این مجموعه در فضای باغ علم نوجوان باغ کتاب تهران واقع شده است. مخاطبان این پردیس، دانشجویان و دانش‌آموزان به ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: