اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 27 November 2016
فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر از دستگیری عامل انتشار مطالب موهوم و كذب بر علیه شهروند كاشمری در فضای سایبری خبر داد.

سرویس اجتماعی عصرپرس:صاحب آشپزخانه‌ای جهت ارجاع شكوائیه خود از مرجع قضایی به پلیس فتا شهرستان كاشمر مراجعه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ باقری در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: شاكی دراظهارات اولیه خود بیان کرد "فرد یا افرادی ناشناس با انتشار مطالبی كذب نسبت به تهیه و نرخ غذا موج منفی نسبت به رستوران و آشپزخانه بنده در فضای سایبری و یکی از شبكه‌های اجتماعی به راه انداخته كه ناروا بوده ، حتی نرخ قیمت منتشر یافته نیز با نرخ واقعی آن فاصله زیادی داشته و مشخصا فردی كه این مطالب را منتشر نموده قصد تخریب عملكرد و بدنامی رستوران را داشته است" كه متقاضی شناسایی و پیگیرد قانونی نسبت به شناسایی عامل انتشار این محتوی در فضای سایبری بود.

سرهنگ باقری در ادامه روند پیگیری پرونده افزود: كارشناسان پلیس فتا شهرستان كاشمر با پی‌گیری‌های لازم ضمن تایید و صحت مطالب اظهار شده از سوی شاكی در شبكه اجتماعی و مستند‌سازی انجام شده از پرونده‌، اقدام لازم جهت شناسایی مجرم را آغاز و پس از بررسی‌های فنی لازم توانستند هویت متهم اصلی كه عامل انتشار مطالب كذب بوده را به دست آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر ادامه داد: متهم كه پسر جوانی بود پس از مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و با ندامت و پشیمانی از عملكرد خود در فضای سایبری و استفاده ناصحیح از شبكه اجتماعی موصوف، انگیزه خود را از انتشار این مطالب خصومت و اختلاف قبلی پدرش با صاحب رستوران را ذكر كرد.

 سرهنگ باقری گفت: متهم در ادامه اعتراف خود بیان نمود دائماً پدرم عامل عدم پیشرفت خود در زندگی را اختلاف ملكی كه در گذشته با صاحب رستوران داشته ذكر می‌كرد و من نیز احساساتم قلیان كرد و به خیال خودم به این روش انتقام پدرم را از وی گرفتم.

وی با بیان اینكه متهم به همراه پرونده خود جهت تعیین تكلیف به دادسرا اعزام شد، افزود: كاربران محترم فضای سایبری در نظر داشته باشند فضای سایبری مكان مناسبی برای تسویه حساب شخصی نیست زیرا همانند فضای واقعی هرگونه نشر اكاذیب بر علیه فرد یا افراد مشمول مجازات بوده و در قانون كیفری جرایم رایانه ای برای مرتكب آن علاوه بر جریمه نقدی، مجازات حبس را در نظر گرفته‌اند.

 سرهنگ باقری در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: