اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - 28 January 2019
معاون اجتماعي وزارت بهداشت اعلام كرد:
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات داوطلبانه پزشکان در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: در بين گروه هاي داوطلب، جامعه پزشكي همواره نقش جدي و اساسي ايفا كرده است و در اقصي نقاط كشور، خدمات اين عزيزان مشهود است.

۲۴۳ گروه پزشکی داوطلب و جهادی در کشور فعالیت مي‌كنند

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سيدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم "به رنگ سپيد" كه به منظور تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی توسط جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي در محل دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اقدامات داوطلبانه پزشکان در طول هشت سال دفاع مقدس، بيان كرد: در دوره جنگ تحميلي، شاهد خدمات بسيار ارزنده و گسترده ‌ای از سوي جامعه پزشكي بودیم. در سال‌ های پس از جنگ نیز، جامعه پزشکان، داوطلبانه خدمات گسترده‌ ای را به کشور ارائه كردند که از موارد اخیر آن می‌ توان به حضور داوطلبانه در زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

 معاون اجتماعي وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان داوطلب، مشارکت گسترده و جدی در عملیات داوطلبانه حتي خارج از مرزها نيز دارند، اظهار كرد: جمعیت هلال احمر کشور ما به عنوان یکی از هلال احمرهايي در سطح جهان شناخته شده كه در مواقع لزوم، حمايت ها و مشاركت هاي خوبي ارائه مي دهد

ايازي گفت: هلال احمر ايران، به عنوان بزرگترين سازمان مردم نهاد در كشور در حوادث و وقایع غيرمترقبه، بيشترين نقش را در به كارگيري اقدامات مردمي دارد كه این موضوع مايه مباهات است.

وي با اشاره به فعالیت ‌های داوطلبانه پزشکان خاطرنشان کرد: در بين گروه هاي داوطلب، جامعه پزشكي همواره نقش جدي و اساسي ايفا كرده است و در اقصي نقاط كشور، خدمات اين عزيزان مشهود است. شایسته است از دکتر سیدحسن هاشمی نیز یاد کنیم؛ چند روز پیش در صحبتی با ایشان متوجه شدم که از امروز به مدت ۵ روز به بلوچستان رفته و در قالب اقدامات داوطلبانه در كاروان نورآوران سلامت، اقدام به ویزیت چشم بیماران نیازمند در این منطقه خواهد کرد.

ایازی با بیان اینکه ۲۴۳ گروه پزشکی داوطلب و جهادی در کشور فعالیت می ‌کنند، تصريح كرد: یکی از دلایل اعتماد مردم به جامعه پزشکی همین روحیه ارزشمندی است که پزشکان ما دارند. براي مثال، در زلزله کرمانشاه زمانی که اعلام شد به حضور پزشکان نياز است، گروه‌ های پزشكي، داوطلبانه در محل حاضر شدند و تعدادشان حتی بیشتر از ظرفيتي بود كه نياز داشتيم و این نشان می‌ دهد پزشکان متعهدی در كشور داریم كه اين موضوع باعث افتخار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: