اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 24 November 2016
امروز ایمیلی داشتم سفارت انگلستان که پرسیده بودند چه کمکی می توانند برای من انجام دهند! خنده دار است که پس از ماه ها و درخواست‌های متعدد من تازه یادشان افتاده!

سرویس اجتماعی عصرپرس: نرگس کلباسی اشتری، دختر نیکوکاری که به خاطر اتهام قتل غیرعمد در هندوستان محاکمه می‌شود در آخرین پست تلگرامش نوشت:

امروز عصر به اتفاق آقایان احمدی و خراسانی که از سوی کنسول حیدرآباد مرا همراهی می کنند به رایاگادا رسیدیم. در بدو ورود از رییس پلیس و وکیلم دعوت کردیم که برای گفتگو به هتل محل اقامت ما بیایند.

رییس پلیس نیامد و نفر دوم پلیس به جای او آمد. وکیلم هم گفت مشکل خانوادگی دارد و حتی فردا هم در جلسه غایب خواهد بود و کسی را جایگزین خواهد کرد. غیبت او نکته عجیب و بدی است!

از نفر دوم پلیس رایاگادا درخواست کردیم بر اساس حکم دادگاه عالی هندوستان به من اجازه خروج ازهند بدهند ولی او گفت این حکم برای ما اهمیتی ندارد و ما بر اساس حکم دادگاه رایاگادا عمل می کنیم! خیلی عجیب و مسخره است که به حکم دادگاه عالی کشور که بالاترین مرجع قضایی هند است اهمیت نمی دهند!

فردا تلاش خواهیم کرد که با رییس پلیس رایاگادا ملاقات کنیم.

ویزای من سیزدهم دسامبر (بیست و سوم آذر) تمام خواهد شد. پلیس هند بار قبل در اقدامی عجیب ویزای مرا از "ویزای کار" به مدلی از ویزا به نام " ایکس ویزا" تغییر داد! این ویزا متعلق به کسانیست که ویزایشان وابسته به شخصی دیگر مثل اعضای خانواده شان می شود! این در حالیست که من چنین شرایطی ندارم و در حال حاضر تمدید ویزایم از طریق "ایکس ویزا" غیر ممکن است و پس از سیزدهم دسامبر عملا حضور من در هند غیرقانونی می شود و این می تواند آغازی باشد بر ماجرایی جدید...

نه امکان تمدید اقامت دارم و نه اجازه خروج به من می دهند. در رایاگادا قانون معنی ندارد, همانطور که در این دو سال از آغاز پرونده من معنی نداشته!

امروز ایمیلی داشتم سفارت انگلستان که پرسیده بودند چه کمکی می توانند برای من انجام دهند! خنده دار است که پس از ماه ها و درخواست‌های متعدد من تازه یادشان افتاده! بسیاری از دوستان انگلیسی من از بی توجهی دولت انگلستان نسبت به کسی که قانونا شهروند آنجا محسوب می شود بهت زده شده‌اند.

فردا روز پرکاری خواهد بود. خوشحالم و خدا را شاکرم که در این روزها تنها نیستم. برایم خیلی دعا کنید لطفا. دوستتان دارم :

نرگس کلباسی اشتری

سوم آذر. رایاگادا, اودیسا, هندوستان


نام:
ایمیل:
* نظر: