اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 27 October 2018
رئيس پليس پيشگيري ناجا با تاکید بر اینکه زوار اربعین سفر خود را مدیریت کنند، گفت : پلیس پیشگیری با همکاری موسسات حفاظتی و مراقبتی، امنيت پاركينگ هاي پيش بيني شده براي خودروهاي زائران را تامين کرده است.

توصیه های پلیس پیشگیری ناجا به زائران اربعین

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا، سردار محمد شرفی در توصیه ای  به زائران اربعین  اظهار کرد: در صورت نداشتن مدارک معتبر به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنید چرا که نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی به زائران بدون روادید و ویزا، اجازه خروج نداده و چاره‌ای جز بازگرداندن آنها از محورهای مواصلاتی قبل از رسیدن به پایانه های مرزی ندارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: همه زائران ايراني و غير ايراني برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعين، ضرورت دارد از مرزهايي که در مدارک آنها مشخص شده، مراجعه و تردد کنند.

وی در بخش دیگری از توصیه خود به زائران، تصریح کرد: پلیس پیشگیری با همکاری موسسات حفاظتی و مراقبتی، امنيت پاركينگ هاي پيش بيني شده براي خودروهاي زائران را تامين کرده با این وصف تاکید می شود مردم از گذاشتن اشياء قيمتي درون خودروها پرهيز و از آوردن وسايل غيرضروري خودداري کنند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی با اشاره به تمهيدات امنيتي پیش بینی شده از سوی پلیس تصریح کرد: زائران گرامی در هر نقطه از مسير راهپیمایی که با موارد مشکوکي مواجه شدند سریعا موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع و يا به ماموران نيروي انتظامي که در مسيرهای اصلی و فرعی استقرار يافته‌اند، اطلاع دهند.

سردار شرفی همچنین به زائراني که افراد سالمند و خردسال به همراه دارند، توصيه کرد: با توجه به ازدحام جمعيت، بستن دستبندهاي اطلاعات بستگان به دست سالمندان و کودکان يا روش‌هاي ديگر شناسايي را در اولویت قرار دهند تا در صورت نیاز پلیس بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: پليس پيشگيري ناجا برای مديريت و کنترل ازدحام جمعيت در مرزها، توقفگاه‌هايي را در مسير زائران با امکانات مناسب پيش‌بيني کرده که زوار عزیز در صورت لزوم براي مدت کوتاهي در اين توقفگاه‌ها اسکان داده خواهند شد تا از تراکم بي جهت در مرزها جلوگيري شود.

مدیریت زمان و مکان از دیگر توصیه های سردار شرفی بود که در این رابطه خاطر نشان کرد: اشخاصي که پياده به زيارت عتبات عاليات رهسپار هستند از پياده‌روي شب‌هنگام پرهیز و به گونه ای برنامه ریزی کنند که با غروب آفتاب در محل استراحت حضور یابند؛ همچنين در هنگام پياده روي کنار جاده‌ها، نکات ايمني را رعايت کرده و در صورت کم بودن ميدان ديد، حتما از علائم هشداردهنده براي خودروها استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از مردم خواست همکاري مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: