اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
رئيس پليس فتا آذربایجان شرقی مطرح کرد:
رئيس پليس فتا آذربایجان شرقی گفت: يکي از عوامل وقوع جرم در فضاي سايبري، سهل انگاري خود کاربران است که باعث می گردد در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

سرویس جامعه عصرپرس: ‌سرهنگ محسن محمودی با بیان اینکه کاربرانی که اطلاعات کافی در خصوص فضای سایبر و تهدیدات آن دارند به جهت سهل انگاری و ساده انگاری در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند، اظهار کرد: افزایش دقت و جدی گرفتن نکات ایمنی در فضای مجازی باعث می‌گردد تا گرفتار دام مجرمان سایبری نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای خلاصی از دست مجرمان سایبری، بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی و فضای مجازی است، افزود: جرائم مالی در حوزه سایبری بیشترین قربانیان را دارند  که در دام کلاهبرداران حوزه فیشینگ، اسکیمر، کیلاگر و... گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی ادامه داد: مهم‌ترین عامل سرقت از حساب بانکی سهل انگاری کاربران است. چرا که کارت و رمز خود را در اختیار دیگران قرار می‌دادند.

 وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع نه تنها کاربران ساده فضای مجازی بلکه مدیران و گردانندگان فضای سایبر اعتماد کاذب و بی جا به برخی افراد می‌کنند که این اعتماد آنها نه تنها سیستم تحت نظارت آنها را با خطر روبرو می‌کند بلکه این امر باعث آسیب دیدن کاربران و استفاده‌کنندگان سیستم آنها می‌شود.

 رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همشهریان توجه کنند که به جهت بهره‌ مندی از فن‌آوری‌های نوین که یکی از آن، استفاده از کارت بانکی می‌باشد‌، باید نحوه استفاده صحیح و نگهداری از آن را به طور دقیق رعایت نموده و از نگهداری رمز همراه کارت جداً خودداری و مشخصات بانکی خود را نیز در اختیار افراد غیر قرار ندهند چرا که مطمئناً منجر به برداشت‌های غیرمجاز از آن حساب بانکی خواهد شد.

 سرهنگ محمودی افزود: کارهای بانکی اینترنتی خود را شخصاً انجام دهند تا از بروز چنین موارد جلوگیری شود  و به یاد داشته باشید کلاهبرداران در کمین هستند تا از کمترین زمان ممکن علیه شما و به سود خود استفاده کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: