اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
ماچو پیچو (Machu Picchu) در جاده ی فرعی و دور افتاده در نزدیکی ناحیه ای غیر قابل عبور در بالا دست رودخانه یورو بامبا و در نوک کوهی بین دو قله ناهمگون در کشور پرو قرار گرفته است.

سرویس فرهنگی عصرپرس: ماچو پیچو (Machu Picchu) در جاده ی فرعی و دور افتاده در نزدیکی ناحیه ای غیر قابل عبور در بالا دست رودخانه یورو بامبا و در نوک کوهی بین دو قله ناهمگون در کشور پرو قرار گرفته است. بی شک ماچو پیچو نام خود را از وضعیت جغرافیاییش الهام گرفته است که به معنی قله قدیمی می باشد، مانند هوآین ناپیچو که به مفهوم قله جدید است، هر چند می توان به ماچو پیچو قله بزرگ و به دیگری قله کوچک نیز گفت. ماچو پیچو بزرگترین جایگاه اینکاها می باشد. مکانی دور افتاده که قاعدتا نباید توسط فاتحان اسپانیایی کشف می شد. معماری بسیار باشکوهی دارد که کاملا به محیط طبیعی بکر و زیبایی که آن را احاطه کرده مخلوط شده است.

ماچو پیچو ، بزرگترین جایگاه اینکاها

ماچو پیچو به دو بخش کشاورزی و شهری تقسیم شده است که شامل میادین اصلی، معبد، قصر، انبار ها، کارگاه ها، راه پله ها و فواره های آبی می باشد که در حدود ۲۰ هکتار را در بر می گیرد. در زمین های هموار آن کشاورزی انجام می شد تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.

چشم نوازترین منطقه ماچو پیچو در ورودی ارگ قرار گرفته است که از مجموعه ای اتاق تشکیل شده و تا نوک کوه ادامه دارد و به یک اتاق مستطیل شکل بزرگ ختم می شود. دروازه نگهبانی از اتاقی با چندین پنجره ساخته شده که در جلوی دروازه اصلی قرار گرفته است و چشم انداز خوبی از بخش های کشاورزی و شهری و زمین های اطراف را به بیننده هدیه می دهد. در بخش فوقانی مجسمه هایی وجود دارد که اینکاها به خدایان خود پیشکش می کردند

مهمترین ویژگی ساخت و ساز اینکاها خانه های دوار آنان می باشد که برای ساخت آن از سنگ سخت گرانیت استفاده می شد. آنچنان تلاش و استعدادی در ساخت این خانه ها به کار رفته که آدمی را مبهوت خود می کند. شهر به شکل حرف U است. یکی از معابد آن معبد خورشید می باشد که به صورت نیم دایره همراه با منحنی های طبیعی و با قطر ۱۰٫۵متر بنا شده است. در بخش مرکزی می توان منشور مستطیل شکلی را دید که ۳۶ سانتی متر بلندی دارد و از شمال غربی به جنوب شرقی اشاره می کند.

ماچو پیچو ، بزرگترین جایگاه اینکاها

«اینتیواتانا» بر روی تپه ای با سه پایه حجاری شده قرار گرفته که وظیفه اش اندازه گیری زمان با استفاده از نور خورشید و سایه می باشد (در آن زمان انقلابی در اختر شناسی و اعتدال شب و روز به حساب می آمد). اینتی به زبان کوچوآ به معنی خورشید و اتا به معنی سال می باشد و از آن به عنوان رصدخانه سال خورشیدی استفاده می شده است.معبد اصلی در شمال میدان مقدس و نزدیک به معبد ۳ پنجره واقع شده و دارای درهایی با اندازه و سبک های مختلف می باشد.

ماچو پیچو ، بزرگترین جایگاه اینکاها

نام:
ایمیل:
* نظر: