اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 04 October 2018
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اعلام کرد:
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: پویش هفته ملی «سلامت بانوان ایران»، در هفته پایانی مهر برگزار می‌شود.

اسامی روز‌های هفته سلامت بانوان

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر سیدحامد برکاتی گفت: پویش هفته ملی «سلامت بانوان ایران»، در هفته پایانی مهر با هدف اطلاع رسانی و حساس کردن گروه‌های مختلف جامعه درخصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شعار اصلی هفته ملی سلامت بانوان ایران امسال «حرکت برای سلامت زنان» است و دو گروه مخاطب اصلی برای این پیام در نظر گرفته شده اند. نخستین گروه، مدیران حوزه سلامت و سایر حوزه‌ها در سراسر کشور هستند که باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان به ویژه فعالیت بدنی آنان در محیط زندگی، کار و تحصیل و تغذیه سالم آنان، اقدامات لازم را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی ادامه داد: دومین گروه را جامعه زنان کشور تشکیل می‌دهند تا با تکیه بر این شعار بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت آنان تأکید شود.

همچنین، برکاتی عناوین و محور‌های اطلاع رسانی و آموزش در روز‌های هفته ملی سلامت بانوان ایران در سال ۹۷ را به این شرح اعلام کرد:

سه شنبه ۲۴ مهر: فعالیت جسمانی زنان، در هر زمان و هر مکان

چهارشنبه ۲۵ مهر: قلیان پدیده‌ای تلخ و زیانبار در زندگی زنان

پنجشنبه ۲۶ مهر: زنان، مدیران تغذیه خانواده از مزرعه تا سفره

جمعه ۲۷ مهر: استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های آن

شنبه ۲۸ مهر: سرطان‌های زنان قابل پیشگیری و درمان

یکشنبه ۲۹ مهر: تامین حقوق سلامت زنان، ضامن سلامت خانواده

دوشنبه ۳۰ مهر: پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و عفونت‌های آمیزشی


نام:
ایمیل:
* نظر: