اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
اسحاق جهانگيري:
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتخاب زهرا احمدی پور به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: انتخاب بانوان به عنوان مدیر و مدیریت آنان در سطوح مختلف واقعیتی جدی و یک انتظار طبیعی است و خانم احمدی پور به خاطر تجربه موفق مدیریتی در سایر فعالیت ها و نیز به لحاظ اینکه یک چهره دانشگاهی است به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شده است.

سرويس جامعه عصرپرس، اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه رئيس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور مسعود سلطانی فر و زهرا احمدی پور در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد اظهارداشت: موضوعی که باید به آن توجه داشت حضور بانوان و فرصت هایی است که آن ها ایجاد کرده اند بنابر این نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت و این یک واقعیتی است که باید جامعه ایران بپذیرد که هر کجا خانم ها در حوزه مدیریتی وارد شده اند موفق بوده اند.

به گزارش ميراث آريا، جهانگیری در این مراسم و در ابتدای صحبت های خود گفت: برای من خوشحال کننده است که در دوران سه و نیم ساله فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت تدبیر و امید توفیق های بزرگی در این سازمان انجام شده است و در همین ارتباط برای آقای سلطانی فر در سمت جدید در وزارت ورزش و جوانان آرزوی توفیق داریم و از پذیرش مسئولیت توسط خانم احمدی پور تشکر می کنیم و امیدوارم در ماموریت بزرگ و ملی خود موفق باشند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: خانم احمدی پور در سطح ملی دارای سابقه مدیریتی هستند و کارنامه خیلی خوبی دارند و امروز نیز سکاندار یک سازمان بسیار مهمی شده است و امیدوار هستم که در این سازمان موفق باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور در باره مدیریت با واقعیت هایی روبه رو هستیم گفت: یکی از واقعیت ها این است که مدیریت بخش دولتی تغییرات زیادی یافته است که شاید یکی از علت های آن این باشد که در عصر انفجار اطلاعات هستیم و حضور فناوری های نوین باعث این تغییرات شده است.

وی افزود: نمی شود با تکیه بر تجربیات مدیران قبلی مدیریت کرد و اگرچه تجربه مفید است اما در کنار تجربه واقعیت هایی است که نیازمند مدیریت جدید است.

جهانگیری در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد موضوع حضور بانوان وفرصت هایی است که حضور آن ها به وجود آورده است و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و این یک واقعیتی است که باید آن را بپذیریم که هرکجا خانم ها در عرصه مدیریتی حضور داشته اند در آن جا شاهد موفقیت های خیلی خوبی بوده ایم.

 معاون اول رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود گفت: برخی ها تفکرشان بر این بود که بانوان باید در محدوده هایی کوچک و تعریف شده مدیریت کنند در حالی که مدیریت بانوان در واحدهای بزرگ نشان داد که آن ها ظرفیت و توانمندی مدیریت در عرصه کلان را دارند و منشاء تغییر و تحول های بزرگی بودند و نمی شود به راحتی گفت که خانم ها نمی توانند در مدیریت کلان حضور پیدا کنند.

وی گفت: حضور بانوان در عرصه های مدیریتی هم مفید است هم لازم است و همه باید بپذیریند و این را باید قبول کنیم.

جهانگیری در بخش دیگر صحبت های خود افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که جوانان ما نیز این انتظار را دارند که در سطوح بالاتر مدیریت حضور یابند و یکی از مشکلات ما این است که وقتی قرار است برای یک دستگاهی مدیر تعیین کنیم و از افراد مختلف مشورت می گریم همه اسم افرادی را می آورند که برای همه شناخته شده هستند در حالی که باید به سراغ افراد جوان و کارآزموده رفت چرا که مدیران جوان و کارآزموده توقع دارند در سطوح مدیریتی کلان جامعه حضور پیدا کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب خانم احمدی پور بر همین پایه است چراکه ایشان هم یک چهره دانشگاهی و تحصیل کرده است و هم در سطوح مختلف مدیریتی حضور داشته و  به عنوان یکی از بانوان موفق در جامعه سکاندار این سازمان مهم شده است.

جهانگیری در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانند یک مثلث متساوی الاضلاع است گفت: این سازمان یک سازمان سه ضلعی است و نمی شود به بهانه اینکه یک ضلع آن اهمیت بیشتری دارد به دو ضلع دیگری کم توجهی کرد بلکه هر سه ضلع باید باهم دیده شوند.

وی ادامه داد: مگر می شود در جهان امروز نقش گردشگری نادیده گرفته شود و یا مگر می شود در سطح بین المللی موضوع میراث فرهنگی و نقش آن در هویت بخشی نادیده گرفته شود.

این مقام مسئول افزود: در کشور ی که به هر نقطه آن اگر سفر کنیم آثاری وجود دارد که هر فرد می تواند به پیشینه غنی این آثار تمدنی افتخار کند و نشان دهنده یک تمدن قوی و پدر قدرت بر روی زمین بوده است مگر می شود نقش میراث فرهنگی را نادیده گرفت.

وی گفت: هم چنین در ساختار صنعتی کشور مگر می شود به صنایع دستی کم توجهی کرد چرا که این بخش از سازمان نیز دارای اهمیت فراوانی است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: علی رغم مشکلاتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گذشته داشته است امروز اما شرایط مطلوبی دارد.

وی به سابقه تشکیل و ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این سازمان توسط مجلس در زمان دولت اصلاحات ادغام و زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و کار خود را آغاز کرد و اکنون هر بخش با قوت و با توجه به ظرفیت های هر حوزه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: یکی از مهمترین پیام های اقتصاد مقاومتی نیز این است که ببینیم در کدام حوزه از کشور ظرفیت وجود دارد و ان ظرفیت را تبدیل به سرمایه کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال سهم گردشگری در اقتصاد جهانی و سهم صنایع دستی در اقتصاد بین المللی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و هم چنین سهم میراث فرهنگی در سطح ملی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مدیران، معاونین، کارکنان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظیفه مهمی بر دوش دارند افزود: در دولت باید شرایطی به وجود آید که زیر ساخت ها به خوبی فراهم شود و بخش خصوصی نیز بتواند در این حوزه ورود پیدا کند و باید بگوییم که دولت از این ظرفیت های به وجود آمده و شرایط موجود حمایت های لازم را خواهد داشت.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: