اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 01 August 2018
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت گفت: ثبت و گزارش وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از رخداد مجدد صورت می گیرد که بسیاری از دانشگاه ها در این راستا همراه وزارت بهداشت بوده اند.

سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی رونمایی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، علیرضا عسگری در آیین رونمایی از سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: درخصوص نظام ثبت خطاهای پزشكی (وقايع ناخواسته) گزارش ها باید در 6 ساعت ارائه و ریشه یابی علت وقوع در زمان مقرر صورت گیرد. بنابراین در درجه اول گزارش دهی و در درجه بعدی انجام RCA اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه امکان مشاهده فعالیت هر دانشگاه ها، تعداد گزارش های خطاها و بازدیدهای صورت گرفته توسط مسئولين قابل رویت و پیگیری خواهد بود. همچنین در این سامانه با امنیت بالا سناریوهایی بی نام بارگذاری می شود تا دانشگاه ها با خواندن این موارد و بررسی رویکردهای پیشگیرانه در مجموعه خود از وقوع موارد مشابه جلوگيری كنند.

عسگری همچنین افزود: در بحث تامين دارو و ملزومات پزشکی تاکید این است که مردم به هيچ وجه به بیرون بیمارستان ها فرستاده نشوند و مداخلات نظارتی لازم دراين باره در دستور كار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در بازه زمانی ده ماهه، حدود 100 هزار تماس با سامانه پاسخگویی 190 درخصوص امور درمان برقرارشده که نوع تماس های مردمی متفاوت بوده و شکایات تعرفه ای، بالینی و حتی تقدیر و تشکر از تيم درماني نیز در آن وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: