اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
پرتاب 15 خمپاره گاز کلر به استان صلاح‌الدین
یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که تروریست های داعش با شلیک ۱۵ خمپاره حامل گاز کلر، منطقه الشرقاط در این استان را هدف قرار دادند. این گاز در سال 1915 در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح شیمیایی توسط نازیها مورد استفاده قرار گرفت.
سرویس سیاسی عصر پرس: تکفیریها اخیرا با شلیک ۱۵ خمپاره حامل گاز کلر، منطقه الشرقاط در استان صلاح الدین را هدف قرار داده‌اند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که تروریست های داعش با شلیک ۱۵ خمپاره حامل گاز کلر، منطقه الشرقاط در این استان را هدف قرار دادند.

او گفت: این حمله خمپاره ای به کشته شدن 3 غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

حمله شیمیایی داعش به کردها

گفتنی است، تروریست های داعش به منظور سرپوش نهادن بر شکست های اخیر خود در استان های نینوا و کرکوک، اقدام به کشتار بی رحمانه غیرنظامیان عراقی می کنند.

به گزارش سرویس سیاسی عصر پرس؛ کلر حدود 2.5 قرن پیش در سوئد کشف شد. نخستین بار در سال1896 گاز کلر در مصرف گندزدایی در تصفیه آب آشامیدنی استفاده شد، و مخصوصا در سال 1897 به دلیل شیوع بیماری تیفوئید در انگلستان بود که کلر برای استریل نمودن خطوط انتقال آب آشامیدنی مورد استفاده قرار گرفت.

یکی دیگر از موارد مصرف گاز کلر به دلیل ماهیت سمی آن، در مقاصد نظامی و به عنوان سلاح شیمیایی است. اولین بار در جریان جنگ جهانی اول در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۱۵ آلمانی‌ها از این گاز علیه نیروهای انگلیسی استفاده نمودند. این حمله منجر به کشته شدن ۵۰۰۰ نفر و مصدوم شدن ۱۵۰۰۰ نفر از نیروهای متحدین گردید. از آن تاریخ گاز کلر به عنوان یک سلاح شیمیایی از دسته عوامل خفه‌کننده (Chocking Agents) طبقه‌بندی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: