اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 27 July 2018
خطیب جمعه تهران؛​
خطیب جمعه تهران گفت: توصیه من در خصوص لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت است زیرا برخی از اعضای کابینه ، سیاست های اقتصادی دولت را قبول ندارند. دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد و لازم است برای این موضوع از نیروهای جوان و فعال و مؤمن استفاده کرد تا ثبات حاکم شود.

لشکر اسلام، منافقین را در عملیات مرصاد نابود کرد

به گزارش عصرپرس، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود:اگر تقوا باشد، شیطان نمی تواند در انسان رخنه کند و برای اینکه خودمان را از خطر شیطان و اغوای او در امان بداریم، باید به سلاح تقوا، مسلح باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مناسبت های هفته سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) بود ایشان مجبور شد ولایتعهدی را قبول کند و مأمون تصمیم داشت با آوردن امام رضا (ع) به حکومتش مشروعیت دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: همچنین مأمون می خواست با ولایتعهدی امام رضا (ع) آنهایی را که علیه حکومت وی خروج می کردند، آرام کند و به علمای ادیان غیر اسلامی که شبهاتی مطرح می کردند، پاسخ دهد.

وی افزود: امام (ع) به مردم فهماندند که این ولایتعهدی اجباری است و شرایطی را برای قبول آن بیان کردند از جمله اینکه در کارهای حکومتی وارد نشوند و کسی را عزل و نصب نکنند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امام رضا (ع) از فرصت ولایتعهدی به خوبی استفاده کردند و به شبهه های اهل کتاب جواب دادند و همچنین موفق شدند فرهنگ تشیع را بسط دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران این امام بزرگوار ، تشیع گستردگی فراوانی داشت و این از برکات ولایتعهدی امام رضا (ع) بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: از دیگر مناسبت های هفته نیز سالگرد اقامه نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است که باید مردم را به اقامه آن تشویق کرد.

وی گفت: نمازجمعه برای افرادی که توان ندارند در حکم حج است و حج فقر است و غفلت از آن موجب محرومیت از فوز عظیمی است .

آیت الله موحدی کرمانی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند آیت الله طالقانی برای اسلام به مثابه ابوذر غفاری است و خدا ایشان را با اهل بیت (ع) محشور گرداند.

وی گفت: همچنین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی را در این ایام داریم که شخصیتی ارزشمند و متواضع بود.

 چهار پیشنهاد برای وضع اقتصادی فعلی

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، چهار پیشنهاد برای رفع شدن مشکلات اقتصادی کشور، ارائه کرد.

 آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: نخستین پیشنهاد این است که تنها کالاهای اساسی و ضروری باید با نرخ ترجیحی ارز 4200 تومان تهیه شود مانند دارو ومواد اولیه اش، مواد غذایی، نهاده های کشاورزی و سایر مایحتاج مردم؛ هرچند که متأسفانه طبق گزارشات واصله از اواخر فرودین تا اواسط خرداد، کالاهای غیر ضروری نیز با همین نرخ ارز 4200 تومان وارد کشور شد ه است که بخش عظیمی از منابع ارزی کشور، از دست رفت و موجب فساد و رانت شد.

وی گفت: دولت باید فعال سازی بازار ثانویه ارز را پیگیری کند. ارائه ارز به سفرهای غیرضروری، خیانت به کشور است؛ چه لزومی دارد به مسافری که سفر ضروری ندارد ارز دولتی داده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به سبب وضعیت نظام بانکی است، افزود: در حال حاضر شاهد افزایش گسترده حجم نقدینگی هستیم که باید کنترل شود تا تلاطم و نوسان از بازار خارج شود و از دولت محترم تقاضا دارم برای جهت دهی به بازارهای مولد اقتصادی راهکارهایی را اجرا کند و استقلال بانک مرکزی از دولت راه حل این موضوع است و باید بانک مرکزی از قوه مجریه جدا شود.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: سومین توصیه در خصوص لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت است زیرا برخی از اعضای کابینه ، سیاست های اقتصادی دولت را قبول ندارند. دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد و لازم است برای این موضوع از نیروهای جوان و فعال و مؤمن استفاده کرد تا ثبات حاکم شود.

وی ادامه داد: چهارمین توصیه من در شرایط فعلی، بازنگری در ساختار مدیریتی متمرکز است که واقعا ضروری است و از رئیس‌جمهور محترم انتظار می رود در راستای اصل 127 و 138 قانون اساسی برای تحول در استانها، بخشی از اختیارات خود را به استاندارها بدهند تا بهره‌گیری لازم از ظرفیت ها انجام شود.

 مال اندوزی؛ خطری بزرگ برای انسان

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن می گوید وای به حال افرادی که مال جمع می کنند و از آن استفاده نمی کنند و به دیگران هم نمی دهند.

 آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز افزود: این صحبت مصداق کسانی است که در حال جمع کردن طلا و سکه هستند و خدا می گوید وای به حال این افراد چون این افراد باید این مال و ثروت را استفاده کنند و سهم دیگران به خصوص مستمندان را هم بدهند.

وی افزود: قرآن می گوید آیا می دانید عاقبت این افراد چیست؟ آنها آنقدر وابسته به این مال و ثروت می شوند که نمی دانند خود روزی می روند و مال آنها برای ورثه باقی می ماند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه یکی از خطرات بزرگ این است که انسان مال اندوزی کند گفت: مالی که خدا به انسان داده باید استفاده کند و به دیگران هم بدهد و افرادی که این مال را به دیگران نمی دهند قرآن با لحن شدیدی با آنها برخورد می کند و می گوید وای بر آنهایی که با اشاره چشم و ابرو در مقام عیب جویی هستند و مال و ثروت جمع می کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خدا می گوید آنها را در آتشی می اندازیم که آماده کرده ایم.

وی تصریح کرد: برای خدا حریم قائل باشیم و خدا را شاهد و ناظر بدانیم چون ما در محضر خدا هستیم و گناه در محضر خدا بی ادبی بزرگی است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر کسی تصمیم دارد گناهی کند مراقب باشد گناه را انجام ندهد چون خدا می گوید چه بسا گناهی که تو انجام می دهی بعد از این گناه بخشیده نشوی.

وی افزود: گناهان به دوصورت کبیره و صغیره هستند ولی نمی توانیم بصورت قطع بگوییم خدا چه گناهی را می بخشد و چه گناهی را نمی بخشد و اگر به گناه بی اعتنا باشیم و بگوییم خدا این گناه را می بخشد ممکن است همین گناه بخشیده نشود.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: حضرت علی (ع) می گوید خداوند 4 چیز را در 4 چیز پنهان کرده است اول اجابت را در دعا ؛ پس به دعا بی اعتنا نباشید و عزت انسان در این است که با خدا در ارتباط باشد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: مورد دوم، خداوند رضای خود را در عبادت پنهان کرده و ما نمی دانیم کدام عبادت است که رضای خدا در آن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مورد سوم این است که خدا اولیایش را در بین مردم پنهان کرده و شاید این انسانی که من مقابلش هستم از اولیای خدا باشد .

وی افزود: مورد چهارم خدا غضبش را در معصیت پنهان کرده و ممکن است انسان گناهی انجام دهد و همین غضب خدا را در پی داشته باشد پس باید مراقب باشیم که هیچ گناهی انجام ندهیم.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: باید مراقب باشیم چون تا 40 سال خدا به جوانان ارفاق هایی می کند ولی وقتی به 40 سال می رسیم وقت سختگیری است و خدابه فرشتگان می گوید بر او سخت بگیرید و تمام اعمال کوچک و بزرگش را بنویسید و ما بعد از چهل سال باید حواسمان باشد.

وی افزود: در قیامت تنها یک چیز به درد انسان می خورد و آن قلب سلیم است .

آیت الله موحدی کرمانی گفت: در روز قیامت بعضی ها دو صورت و دو زبان دارند و آنها افرادی هستند که برخوردشان با دیگران به دو شکل است و روبروی انسان از او تعریف و پشت سرش غیبت می کنند و ما از خدا می خواهیم که ما را از همه خطرات حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: غفلت نکنید مبادا مرگ بیاید و ما کارهایمان را نکرده باشیم.

 

منبع: صداوسیما
برچسب ها
نمازجمعه تهران
نام:
ایمیل:
* نظر: