اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
کودتا هنوز قربانی می‌گیرد
وزارت کشور ترکیه روز جمعه فعالیت 370 انجمن در این کشور را به اتهام داشتن ارتباط ، همکاری و همدستی با گروههای تروریستی و تهدید علیه امنیت ملی، متوقف کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت کشور ترکیه آمده است: در قالب ماده یازده قانون حالت فوق‌العاده در کشور، به منظور تامین آسایش و نظم عمومی، در 39 شهر در سراسر ترکیه، فعالیت 153 انجمن مرتبط با سازمان تروریستی فتو (فتح الله گولن)، 190 انجمن مرتبط با پ.ک.ک/ک.ج.ک، 19 انجمن مرتبط با DHKP-C و هشت انجمن مرتبط با داعش را با ملاحظات تهدید علیه امنیت ملی ترکیه، متوقف کرده است.

370 انجمن در ترکیه تعطیل شد

اطلاعیه می افزاید تحقیق و تفحص در خصوص ماهیت فعالیت های این انجمن ها و ابعاد همکاری، ارتباط و همدستی با گروههای تروریستی و ارتباطات آنها با نهادها و سازمانهای دیگر ادامه دارد.

حالت فوق العاده در ترکیه به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته برای یک دوره سه ماهه اعلام شده بود که در اوایل ماه جاری برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید شده است.

دولت آنکارا به دنبال این رویداد عملیات بسیار گسترده ای را برای پاکسازی عناصر گروه گولن در درون دستگاههای دولتی شروع کرد که این عملیات سپس در مورد ارتباطات پ.ک.ک. و سایر گروههای تروریستی نیز تسری داده شد.

تاکنون در این ارتباط بیش از 100 هزار نفر از ادارت دولتی تعلیق خدمت شده و یا اخراج و زندانی شده اند. در کنار این 15 دانشگاه وقفی مرتبط با گولن، صدها موسسه آموزشی، نهادهای مدنی و اتاقهای فکری و صدها شرکت توقیف و اموال آنها بطور موقت و یا دائم مصادره شده است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ماه گذشته بعداز اینکه 28 تن از شهرداران منتخب به ویژه در شهرهای کردنشین ترکیه برکنار و به جای آنها از وزارت کشور سرپرست تعیین شد، گفت: دولت در برخورد با گروههای تروریستی ترحم نخواهد کرد و عزم جزم دارد که تروریسم را از این کشور ریشه کن سازد.


نام:
ایمیل:
* نظر: