اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
خبرنگار بازداشت شده ژاپنی در اقلیم کردستان عراق پس از آزادی گفت که ارتباطی با گروه تروریستی داعش نداشته و مطالب مطرح شده مبنی بر همدردی با این گروه را تکذیب می کند.

خبرنگار ژاپنی که دستگیری او توسط پیشمرگ های کردستان عراق در جریان آزادسازی شهر موصل اواسط آبان ماه رسانه ای شده بود، پس از مدتی با تلاش های وزارت امور خارجه ژاپن آزاد شد.

تسونوکا همدردی با داعش را تکذیب کرد

به گزارش ایرنا، با این حال گزارش های جدید نشان می دهد که دولت عراق که پیشمرگ های اقلیم کردستان این فرد را به همدردی با داعش متهم کرده بودند از عراق اخراج کرده است.

وی در تازه ترین مصاحبه خود در توکیو به خبرنگاران گفت که هرگز با نیروهای تکفیری و تروریست های داعش اعلام همدردی نکرده است.

او افزود که در مدت بازداشت خود هم اعلام کرده بود تنها برای پوشش تحولات مربوط به آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریست ها به عراق سفر کرده است.

خبرنگار ژاپنی در مطالبی که تارنمای ژاپن تودی روز شنبه از او نقل کرده است، گفت: تفسیری را که داعش از اسلام می کند به هیچوجه قبول ندارد و نه تنها عضوی از داعش نیست و از آنها حمایت نمی کند بلکه اعتقادات آنها را هم نادرست می داند.

تسونوکا همدردی با داعش را تکذیب کرد

وی ماه گذشته میلادی در یک پست ایست بازرسی در عراق در حالی که زنجیری با نشان داعش با خود داشت، بازداشت شد و پس از دستگیری گفت که این نشان را یک مسافر عراقی به او داده و او به دنبال دانستن مطالب بیشتری در این باره بوده است.

کوزوکی تسونوکا شرایط عراق را حساس توصیف کرد و پذیرفت که نگهداری چنین نشانی در کوله پشتی اش کار نادرستی بوده و به همین دلیل با دستبند روانه بازداشتگاه شده و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان از او بازجویی کرده اند.

وی که سالها جنگ های مختلفی را در خاورمیانه پوشش داده است در مصاحبه مطبوعاتی خود تاکید کرد که آنها مظنون بودند که او عضوی از داعش است.

این خبرنگار یک هفته قبل توسط گروه های کرد اقلیم کردستان عراق تحویل مسئولان وزارت خارجه ژاپن در موصل شد اما رسیدگی به این پرونده هنوز ادامه دارد.

تسونوکا همدردی با داعش را تکذیب کرد

سخنان این خبرنگار ژاپنی مبنی بر نداشتن ارتباط با نیروهای داعش در حالی مطرح می شود که تصاویری از او با نیروهای گروه تروریستی داعش در فضای مجازی منتشر شده است.

«هلگورد حکمت» سخنگوی وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: تصاویر منتشر شده از این روزنامه نگار که وی را در کنار تروریست های داعش نشان می دهد بیانگر این است که نامبرده روزنامه نگار نیست، چون داعشی ها به کسی که اعتماد نداشته باشند، اجازه نمی دهند بین آنها برود و از آنها گزارش تهیه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: